اخبار

پاییز و افزایش خطر ابتلا به آنفلوانزا

پاییز و افزایش خطر ابتلا به آنفلوانزا
ویروس های تنفسی شایع در فصول سرد سال شامل آنفلوانزا، دارای علائمی همچون گلودرد، تب و لرز، بدن درد، ضعف و بیحالی، آبریزش بینی، سرفه و گاها تهوع و اسهال هستند.

فصل پاییز با فرارسیدن شیوع آنفلوانزا همراه است که خطر همزمانی آن با شیوع و پیک زیرسویه جدید کرونا وجود دارد.

دکتر زینب محسنی افشار متخصص عفونی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: علائم آنفلوانزا با علائم ویروس کرونا  همپوشانی دارد. لذا توصیه می شود هرگونه علائم سرشتی، تنفسی و‌گوارشی جدی گرفته شود.

این پزشک متخصص با بیان اینکه عفونتهای ویروسی تنفسی معمولا درمان اختصاصی ندارد و ممکن است در بیماران خاص و سالمندان عوارض شدیدی را ایجاد کند عنوان کرد: بهترین اقدام جلوگیری از ابتلا می باشد لذا توصیه می شود جهت جلوگیری از وقوع عواقب مرتبط با عفونتهای تنفسی، از ماسک باکیفیت استفاده کنن تا شانس ابتلا به ویروس های تنفسی و انتقال آنها به اطرافیان را کاهش دهند.

وی همچنین اظهار داشت: به افراد در معرض خطر همچون کادر درمان و افراد پرخطر همچون افراد سالمند، دارای بیماری زمینه ای یا نقص سیستم ایمنی، توصیه می شود واکسن آنفلوانزا را در اولین فرصت ممکن دریافت نمایند.

به گفته وی همچنین، افرادی که حداقل ۶ ماه از دریافت آخرین دوز واکسن کرونا در آنها سپری شده است، بهتر است دوز یادآور را دریافت کنند.

دکتر افشار همچنین با بیان اینکه افراد فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند چون تنها راه قطع زنجیره انتقال است گفت: از حضور در مکانهای بسته و شلوغ خودداری شود.

۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ۱۰:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید