اخبار

«به مناسبت ۵ مهر روز جهانی شیر مدرسه»

اهمیت نقش شیر در سلامت دانش آموزان

نقش شیر


کارشناس نظارت بر مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشگاه : سرانه مصرف لبنیات یکی از شاخص‌های بهداشتی مهم هر کشور است که نقش آن در طول عمر باکیفیت، افزایش ضریب هوشی کودکان و نوجوانان، سلامت دندان‌ها و استخوان‌ها و نیز کاهش شیوع بیماری‌هایی نظیر فشار خون بالا و مشکلات قلبی و عروقی انکارناپذیر است.

مهندس بدریه سحرگاهی در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه گفت: شیر یک ماده‌ غذایی غنی از پروتئین ، مواد معدنی خصوصا کلسیم و انواع ویتامین ها می باشد که درصد قابل توجهی از نیازهای تغذیه‌ای بدن افراد را تأمین می‌کند .
وی افزود: برنامه شیر مدرسه یک طرح جهانی برد- برد است که در طی آن هر دانش آموز در شش ماهه اول سال ۷۰ نوبت شیر ۲۰۰ سی سی دریافت می کند که معادل ۱۴ کیلوگرم در سال است.

سحرگاهی تاکید کرد: اهمیت برنامه شیر مدرسه به حدی است که آخرین چهارشنبه ماه سپتامبر به عنوان روز جهانی شیر مدرسه نامگذاری شده است که امسال در کشور ما مصادف ۵ مهر است .

او با بیان اینکه این برنامه مزایای زیادی برای دولت ها و دانش آموزان دارد افزود:اجرای این برنامه، فرهنگ مصرف شیر از کودکی تا سالمندی را به یک رفتار پویا و ماندگار تبدیل می نماید و ضمن تامین مقداری از لبنیات مورد نیاز دانش آموز، سرانه مصرف لبنیات کشور را بالا می برد.

به گفته وی همچنین برنامه شیر مدرسه سبب تاخیر و جلوگیری از شیوع سندروم عدم تحمل لاکتوز در سالیان بعد می شود چون این سندروم به دنبال عدم مصرف شیر و کاهش تولید آنزیمهای گوارشی مورد نیاز ایجاد می شود.

۵ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید