اخبار

درباره ی تغذیه دانش آموزان

تغذیه دانش آموزان


صفورا مقصودیان کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مهمترین وعده غذایی صبحانه است و خوردن صبحانه در زمان و مقدار و شرایط مناسب تنظیم کننده حالت های گرسنگی و اشتها در طی روز خواهد بود.

وی در گفتگو با سرویس علمی ، پژوهشی اخبار دانشگاه با بیان اینکه کسی میل به خوردن صبحانه دارد که ۴۵ دقیقه تا یک ساعت بعد از اینکه از خواب بیدار شد سر میز صبحانه برود گفت: وقتی بچه تا دیر وقت بیدار است و صبح هم به سرعت از خواب بیدار می شود و فقط فرصت دست و صورت شستن دارد و بلا فاصله سوار سرویس میشود یا به مدرسه میرود به هیچ عنوان نمی تواند صبحانه بخورد.

مقصودیان با بیان اینکه خوردن خوراکی در زنگ تفریح از واجبات است گفت: ۶ گروه اصلی غذایی باید در قالب وعده ها و میان وعده ها تنظیم شوند.

به گفته وی اگر یک نوجوان صبحانه را کامل مصرف کند اما ساعت ۱۰ در مدرسه دیگر میان وعده استفاده نکند در ساعات نزدیک به ظهر دچار افت قند خون خواهد شد و اگر کلاس درسی در آن ساعت خاص داشته باشند طبیعی است که یادگیری به حداقل ممکن میرسد.

وی عنوان کرد: در ساعت زنگ تفریح بهتر است میان وعده هایی از گروه میوه ها ،سبزیجات و صیفی جات یا شیر و لبنیات گنجانده شود تا بچه ها بتواند در طول روز و البته به فاصله هر ۲یا ۳ ساعت از آنها مصرف کنند.

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۰:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید