اخبار

معاون غذا و دارو دانشگاه: سامانه TTAC نقطه قوت صنعت داروی کشور است

سامانه TTAC

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه  گفت: سازمان غذا و دارو، شرکتهای تأمین و  توزیع دارو و داروخانه ها  بخشی از یک خانواده بزرگ را تشکیل می دهند و سامانه TTAC نقطه قوت این خانواده است.

 

دکتر مهدی مجرب در ستاد توزیع داروی استان کرمانشاه که امروز (دوشنبه 10 مهر) در سالن جلسات معاونت غذا و دارو برگزار شد، با اشاره به اهمیت تامین داروی داروخانه های بیمارستانی در بخش بستری و سرپایی گفت: جذب سهمیه های  دارویی مازاد برای داروخانه های دولتی و خصوصی در بخش سرپایی و بستری کار بسیار خوبی است و دانشگاه علوم پزشکی از آن حمایت می کند.

 

وی افزود: معاونت غذا و دارو از چند سال پیش سامانه خرید نیمه متمرکز دارو را برای تسهیل خرید داروهای مورد نیاز مراکز طراحی و اجرا کرده است ، متاسفانه برخی از شرکتها در این سامانه مشارکت لازم را ندارند.
وی از تمامی شرکتهای توزیع خواست در اظهار موجودی و تامین به موقع داروها همکاری لازم را با معاونت غذا و دارو داشته باشند.

 

معاون غذا و دارو با اشاره به اینکه نقد فروشی و سبد فروشی دستورالعمل مشخص دارد و تخلف محسوب می شود ادامه داد: تطابق موجودی عینی با موجودی سامانه TTAC  باید به دقت بررسی شود که مغایرتی مشاهده نگردد.

 

دکتر مجرب به وظیفه مهم مسئولین فنی شرکتهای دارویی نیز اشاره کرد و افزود: از مسئولین فنی انتظار می رود در جهت پایش شرایط بهینه انبارهای دارویی مخصوصا از نظر رطوبت و دمای مناسب دقت لازم و کافی داشته باشند. 

 

در ادامه از شرکت پخش دارو و فرآورده های سلامت "رازی" به عنوان رتبه اول  شرکت های پخش دارو و فرآورده های سلامت محور"داروپخش" به عنوان رتبه دوم   "قاسم ایران" به عنوان رتبه سوم در ارزشیابی در نیم سال اول 1402 تجلیل شد.

 

همچنین از" دکتر سارا رضیئی" مسئول فنی شرکت بهستان پخش، "دکتر گلسا نیک نژاد" مسئول فنی شرکت دارو گستر طوبی و "دکتر فاطمه شریفی" مسئول فنی شرکت رازی به عنوان مسئولین فنی پرتلاش در زمینه توزیع دارو قدردانی شد.


۲
۱

۱۰ مهر ۱۴۰۲ ۱۹:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید