اخبار

​آغاز به کار نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور در کرمانشاه

​آغاز به کار نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور در کرمانشاه

نوزدهمین اجلاس سراسری مدیران کل بیمه سلامت کشور با حضور مدیرعامل سازمان بیمه سلامت کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی در کرمانشاه آغاز به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه این اجلاس ، تعداد بیمه شدگان بیمه سلامت استان را یک میلیون و ۱۵۸ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: این تعداد ۵۸ درصد جمعیت دو میلیون نفری استان را شامل می‌شود.

وی اظهار داشت: از مجموع بیمه شدگان استان ۸۶۱ هزار نفر معادل ۷۴ درصد بیمه شدگان بصورت رایگان بیمه شده اند و تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان ۱۱۷۰ مرکز شامل مطب پزشکان، آزمایشگاه ها، مراکز تصویربرداری و... است.

به گفته وی هزینه درمانی بیمه شدگان استان در سال گذشته ۱۱۰۰ میلیارد تومان بوده و امسال هم تاکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان پرداخت شده است.

دکتر تحویلیان عنوان کرد: هزینه های درمانی و دارویی ۱۰۷ نوع بیماری خاص و صعب العلاج در دولت سیزدهم رایگان شده که اقدام بسیار ارزشمندی است و بیمه سلامت هزینه های درمانی این بیماران را پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۸ هزار بیمار خاص و صعب العلاج در استان نشان دار شده و تحت پوشش قرارگرفته اند گفت: سال گذشته نیز بیش از ۱۳.۴ میلیارد تومان صرف هزینه های درمانی این بیماران شد و در سال جاری تاکنون ۱۵ میلیارد تومان برای درمان این بیماران هزینه شده است.

به گفته وی ادارات بیمه سلامت در ۹ شهرستان استان فعال است و در شش شهرستان دیگر، خدمات به بیمه شدگان از طریق دفاتر پیشخوان ارائه می شود.

گفتنی است در این مراسم از خانواده سه شهید مدافع سلامت با حضور مسئولان استانی و کشوری تقدیر شد.

۱۹ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید