اخبار

هسته ی تحقیقات بالینی رشد جمعیت و سلامت خانواده تشکیل شد

تحقیقات بالینی رشد جمعیت و سلامت
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از تشکیل هسته ی تحقیقات بالینی رشد جمعیت و سلامت خانواده خبر داد.

دکتر سیروس جلیلی هدف از تشکیل این هسته را گسترش پژوهش، توسعه تحقیقات و فناوری و ارائه راه حل در امور رشد جمعیت و خانواده خواند و گفت: این هسته بر آن است با توسعه تحقیقات بالینی در زمینه رشد جمعیت و سلامت خانواده و با توجه به پتانسیل ارزشمند بالقوه و بالفعل متخصصان و اعضای هیات علمی، و آزمایشگاه های پیشرفته ناباروری در جهت تولید علم ، فناوری و همکاری با سایر مراکز در زمره هسته ها/مراکز تحقیقاتی برتر کشور قرار گیرد.

دکتر جلیلی افزود: این هسته علاوه بر افزایش دانش فنی مطالعات بالینی رشد جمعیت و خانواده، در تلاش است با ارائه راه کارهای جدید در زمینه ناباروری در سطح منطقه و کشور به افزایش رشد جمعیت کل به بیش از سطح جانشینی که از سیاست های کلی جمعیت ابلاغی مقام معظ رهبری به عنوان یک سند بالادستی است را ارائه دهد.

وی سیاست کاری معاونت تحقیقات و فناوری را هم راستای سیاست کلی کشور دانست و توجه به منویات مقام معظم رهبری را یک ضرورت همگانی و چراغ راه خواند. در همین راستا تمرکز خود را بر اجرای قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گذاشته و علاوه بر پذیرش خارج از فراخوان و بدون محدودیت طرح های تحقیقاتی مرتبط با جوانی جمعیت اقدام به تشکیل هسته تحقیقات بالینی رشد جمعیت و سلامت خانواده نموده است.

گفتنی است هسته تحقیقات بالینی رشد جمعیت و سلامت خانواده یک هسته درون دانشگاهی میباشد که با تاییدیه شورای پژوهشی و هیات رییسه دانشگاه و در بیمارستان معتضدی تشکیل شده است.
۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۱۵:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید