اخبار

زنان مبتلا به عفونت های قارچی از آنتی بیوتیک و کورتون کمتر استفاده کنند

زنان مبتلا به عفونت های قارچی از آنتی بیوتیک و کورتون کمتر استفاده کنند

یک متخصص زنان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: زنانی که مبتلا به عفونت های قارچی هستند از آنتی بیوتیک و کورتون کمتر استفاده کنند .

 دکتر صبا تبرک در گفتگو با سرویس علمی پژوهشی اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه یکی از عفونتهای شایع عفونتهای قارچی در ناحیه تناسلی زنان است گفت: این عارضه در خانم های جوان به ویژه کسانیکه دچار وسواس هستند و شستشوی بیشتری دارند و همچنین افرادی که نقص سیستم ایمنی دارند و افرادی که کورتون و یا داروهای آتتی بیوتیک استفاده می کنند بیشتر است. 

وی با بیان اینکه علائم این بیماری خارش و ترشحات واژینال مکرر سفیدرنگ می باشد گفت: پزشک در اولین اقدام مواردی که زمینه ساز این عفونت شده را از بیمار جویا شده و معاینه را انجام می دهد. .

دکتر تبرک عنوان کرد: براساس دستور پزشک جهت درمان عفونتهای قارچی از داروهای موضعی واژینال و همچنین داروهای خوراکی هم استفاده می شود.

این پزشک متخصص ضمن توصیه به رعایت موارد بهداشتی در این خصوص گفت: سعی کنید در صورت بروز این نوع از عفونتها از آنتی بیوتیک و کورتون کمتر استفاده کنید و چنانچه دچار وسواس هستید حتما جهت درمان خود اقدام کنید.

وی تاکید کرد: خشک کردن خود پس از دستشویی با استفاده از دستمال توالت نیز عامل مهمی جهت جلوگیری از عفونتهای قارچی است.

۲ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید