اخبار

دیدار هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه کرمانشاه

دیدار هیات رئیسه دانشگاه


رئیس دانشگاه به همراه اعضای هیات رئیسه صبح امروز با آیت الله غفوری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.

رییس دانشگاه طی این دیدار گفت: رهبر معظم انقلاب همواره عنایت ویژه ای به استان کرمانشاه و مردم این خطه قهرمان پرور دارند و انتخاب حضرتعالی به عنوان امام جمعه کرمانشاه از دیگر عنایات معظم له به مردم استان می باشد و نشان از دقت نظر ایشان دارد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر محمدی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام استان را از نظر بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی ، دارو و تجهیزات پزشکی را پوشش می دهد گفت: درحوزه آموزش نیز بیش از ۱۰۰ رشته تخصصی، فوق تخصصی و عمومی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تدریس می شود و تقریبا تمام رشته های تخصصی را در این دانشگاه تربیت می کنیم و در رتبه بندی وزارت بهداشت جزو دانشگاه های سرآمد کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته و در دولت آیت الله رییسی نیز حدود ۲۰ رشته جدید به رشته های تحصیلی دانشگاه اضافه شده است که مورد نیاز استان کرمانشاه بوده و مردم استان از مزایای آن در آینده بهره مند خواهند شد گفت: همچنین در پذیرش دانشجوی خارجی نیز پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و در حال حاضر ۶۷۲ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حال تحصیل هستند .

رئیس دانشگاه  در بحث حوزه فناوری و شرکت های دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد نیز بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه بعد از استان تهران قرار دارد و از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان و محصولات دارو و تجهیرات تولید شده استان دوم کشور هستیم و برخی از محصولات و تجهیزات پزشکی تنها در استان کرمانشاه تولید می شود و ما در حوزه پژوهش و تولید علم ، پس از دانشگاه های تهران، تبریز، مشهد ، اصفهان و شیراز ، دانشگاه ششم کشور هستیم .

به گفته دکتر محمدی در حوزه بهداشت نیز در اکثر شاخص ها ،دارای درصدهای خوبی درکشور هستیم و در اجرای طرح پزشک خانواده شهری که از اساسی ترین برنامه های دولت است رتبه اول را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور داریم.

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در حوزه درمان نیز اکثر اعمال جراحی و خدمات درمانی در استان انجام می شود و حتی استانهای همجوار را تحت پوشش قرار می دهیم گفت:در حوزه تشخیص سرطان نیز یکی از بهترین بیمارستان های کشور در استان کرمانشاه به زودی راه اندازی خواهد شد و برای ساخت و تجهیز این بیمارستان ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و این مرکز غرب کشور را پوشش خواهد داد و در حوزه پیوند استخوان نیز یکی از موفق ترین مراکز پیوند مغز استخوان را در کشور داریم.

وی در پایان اضافه کرد:  این امکاناتی که در استان در حوزه سلامت وجود دارد شایسته مردم استان نیست و با کمبودهایی هم در حوزه بهداشت و درمان از نظر امکانات ، تجهیزات و کمبود متخصص در برخی رشته ها مواجه هستیم و تلاش می کنیم این امکانات را توسعه دهیم و خدمات بهتری را در این حوزه به مردم استان ارائه دهیم .

 

رسانه جدید

1


۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۱۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید