اخبار

بازدید دکتر جمال الدینی از اورژانس و بخش های مختلف بیمارستان های قصرشیرین و گیلانغرب

قصرشیرین و گیلانغرب

دکتر جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی در سفر یک روزه خود به کرمانشاه به همراه دکتر حیدری نماینده مردم شهرستان های گیلانغرب،سرپل ذهاب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی و رییس و معاونین درمان ، توسعه مدیریت و منابع  و غذا و داروی دانشگاه از اورژانس و بخش های مختلف بیمارستان حضرت ابالفضل (ع) شهرستان قصرشیرین و از اورژانس و بخش های مختلف و بخش رادیولوژی بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب بازدید کرد.

طی این بازدید نشست بررسی وضعیت اجرای پروژه های بهداشتی درمانی شهرستان گیلانغرب نیز تشکیل شد که در این نشست بررسی وضعیت بهداشتی درمانی شهرستان گیلانغرب در شبکه بهداشت و درمان شهرستان مطرح شد.

 دکتر جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: همه  ما باید با همکاری و همدلی  کمک کنیم مشکلات را حل کنیم و سطح مطالبات را باید آگاهانه افزایش دهیم و در عین حال که در دولت سیزدهم ما خود را مکلف و موظف می دانیم در هر اجتماعی که نخبگان و عزیزان و فرهیختگان و خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران عزیز حضور دارند خود را مکلف به پاسخگویی، نقد و گفتمان می دانیم تا بتوانیم راه و مسیر درست را انتخاب کنیم.

وی با بیان اینکه این مراقبت را هم داریم که افزایش مطالبات بایدمتناسب با منابع، درآمد ها و شرایط خاص کشور باشد گفت: در این مناطقی مانند شهرستان گیلانغرب که به عنوان محور مقاومت ایران قرار گرفتند و رهبر معظم انقلاب این شهرستان  را دومین شهر مقاوم کشور نامگذاری نموده و این امر نشانگر یک فرهنگ غنی و اصیل مردم منطقه است ،  اگر کوتاهی هم در دوران گذشته صورت گرفته ، باید بتوانیم در راستای ارتقا بهداشت و سلامت با سرعت بیشتری اقدام نماییم و ارائه خدمات و امکانات را در این مناطق به استاندارد ها نزدیک تر کنیم.

به گفته وی وزارت بهداشت به تنهایی توان مقابله با بحران های طبیعی را ندارد و برای افزایش تاب آوری و انجام اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه نیارمند همکاری همه دستگاه ها به ویژه حوزه مدیریت بحران فرمانداری ها می باشد و همه باید در راستای ارتقا بهداشت و سلامت همه جانبه با تمام توان تلاش کنیم.

همچنین دکتر محمدی رییس دانشگاه نیز با بیان اینکه تامین نیروی انسانی و کادر درمانی مورد نیاز به ویژه پزشک عمومی و متخصص در شهرستان های گیلانغرب و سرپل ذهاب در اولویت دانشگاه و معاونت درمان قرار دارد و به صورت جدی در حال رسیدگی به این مسئله هستیم گفت: با بررسی مشکلات شهرستان از نزدیک ، مشکلات موجود اولویت بندی خواهد شد و مشکلات اساسی که در حوزه دانشگاه است با توجه به اولویتی که دارد رسیدگی و مرتفع خواهد شد.

وی اظهار داشت: جهت برطرف نمودن مشکلات بیماران دیالیزی در بیمارستان و تهیه کیت های مورد نیاز، اعتبار لازم اختصاص خواهد یافت و در کوتاه ترین زمان ممکن به این مسئله رسیدگی می شود.

به گفته وی همچنین اعتبار لازم جهت سیستم های گرمایشی و سرمایشی بیمارستان تامین شده است .

دکتر محمدی عنوان کرد: سی تی اسکن یکی از درخواست ها و مطالبات مردم گیلانغرب بود که پیگیری های زیادی از سوی دانشگاه ،همچنین نماینده مردم شهرستانهای گیلانغرب، سرپل ذهاب و قصرشیرین صورت گرفت و با اقدامات انجام شده به زودی  آماده نصب و بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: توجه ویژه به نقاط محروم از ویژگی های بارز دولت سیزدهم می باشد ونصب سی تی اسکن ،کاری بسیار بزرگ  است و نشان دهنده این است که دولت آیت الله رییسی اهتمام ویژه ای به مناطق محروم دارد و در این دولت دو سی تی اسکن وارد استان شده که به شهرستانهای گیلانغرب واسلام آباد غرب اختصاص یافته است.

در ادامه دکتر حیدری نماینده مردم شهرستانهای سرپل ذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: از توجه و پیگیری های دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دیگر مسئولان این دانشگاه و زحمات و تلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب که با مدیریت خوب دکتر ویسی و همراهی تیم مدیریتی و تمام پرسنل این مرکز ،که با وجود  تمام محدودیت ها و محرومیت ها نهایت تلاش خود را بکار گرفته اند که خدمات مطلوبی به مردم عزیز شهرستان گیلانغرب ارائه دهند سپاسگزارم .

وی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته که در جلساتی که در وزارت بهداشت داشته ایم،دستورات بسیار خوبی در راستای ارتقا بهداشت و سلامت شهرستان داده شده و اقدامات بسیار خوبی در این خصوص صورت گرفته است و زیرساختهای لازم  بهداشتی درمانی فراهم شده است و امیدوارم خدمات بهداشتی درمانی ارتقا یابد وخدماتی در شان مردم غیور این شهرستان ارائه گردد. 

همچنین حسین پروین فرماندار شهرستان گیلانغرب نیز گفت: با توجه به اینکه شهرستان گیلانغرب در مسیر عبور زائران عتبات عالیات قرار دارد نیازمند توجه بیشتر در حوزه بهداشتی درمانی می باشد.

وی افزود: از زحمات دکتر محمدی رییس دانشگاه و مسئولان شبکه بهداشت و درمان بسیار سپاسگزارم و امیدوارم مشکلاتی که در این شهرستان در حوزه بهداشت و درمان وجود دارد از جمله کمبود پزشک عمومی و متخصص با تلاش و پیگیری بیشتر مسئولان حوزه سلامت استان مرتفع گردد.

 

 

۲۰ آبان ۱۴۰۲ ۰۸:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید