اخبار

پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا اقدامی مهم در کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی

پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا

دکتر محمدی رئیس دانشگاه در جلسه هماهنگی پویش ملی قندخون و فشار خون بالا پویش ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا را اقدامی مهم در کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لطف خداوند و تلاش و کوشش همه همکاران موفق شد رتبه اول را در اجرای پزشک خانواده شهری کسب نماید که جای تقدیر و تشکر از همکاران و معاون بهداشتی دانشگاه دارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به گفته وی در همین راستا اعتباراتی از سوی وزارتخانه در طرح سلامت خانواده یا پزشک خانواده شهری به دانشگاهها داده خواهد شد.

وی هدف از اجرای طرح پزشک خانواده شهری را ارتقاء شاخصهای مراقبت سلامت دانست و گفت: عمده ترین آنها همین موضوع غربالگری دیابت ، فشار خون و انواع سرطانها می باشد.

دکتر محمدی عنوان کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا اقدام بسیار ارزشمندی است و در پیشگیری از بیماریها و درمان زودتر بیماریها و همچنین کاهش مرگ و میر و افزایش امید به زندگی بسیار مهم است که باید با جدیت انجام شود.

وی تاکید کرد: غربالگری و بیماریابی می بایست منجر به پی گیریهای بعدی شود و تنها در اینصورت است که به نتیجه مطلوب خواهیم رسید.

رئیس دانشگاه همچنین عنوان کرد: توجه به متخصصین و پزشکان عمومی و ماندگاری آنها در شهرستانها یکی از اولویتهاست که مدیران شبکه ها در این زمینه باید اهتمام جدی داشته باشند.
۲۲ آبان ۱۴۰۲ ۰۹:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید