اخبار

دکتر محمدی:

پرستاران عزیز و سفید پوشان آبرومند مایه افتخار دانشگاه هستند

پرستاران عزیز و سفید پوشان آبرومند مایه افتخار دانشگاه هستند

دکتر محمدی رییس دانشگاه در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت: حوادث اخیر و جنایاتی که این روزها  علیه مردم مظلوم غزه توسط رژیم غاصب صهیونیستی رخ می دهد و یک نسل کشی سازمان دهی شده است را محکوم می کنیم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه ویاظهار داشت:  متاسفانه در این حملات و جنایات به پزشکان ، پرستاران و بیمارستان ها هم رحم نمی کنند و حتی کودکان و نوزادان تازه متولد شده در بیمارستان ها نیز از این حملات ددمنشانه در امان نیستند .

رئیس دانشگاه افزود: کادر بهداشت و درمان به طور قطع ،حامی مردم مظلوم غزه هستند و ما هم آمادگی خود را برای کمک به مردم غزه در حیطه بهداشت و درمان اعلام می کنیم.

دکتر محمدی با بیان اینکه حضرت زینب (س) بعد از حادثه عاشورا علاوه بر انجام رسالت مهم نگهداری و تبلیغ از نهضت حسینی، پرستاری از بازماندگان و مجروحان کربلا را نیز برعهده داشتند گفت: در این راه همه سختی‌ها و ناملایمات را با تمام توان تحمل کردند و به همین علت  حضرت زینب کبری (س) را نماد یک پرستار واقعی می‌دانند و به پاس قدردانی و ارج نهادن به مقام والای پرستاران و تجلیل از مقام شامخ و شخصیت والای حضرت زینب کبری (س)، روز ولادت ایشان را به نام روز پرستار نامگذاری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: پرستاران عزیز و سفید پوشان آبرومند مایه افتخار ما هستند و در واقع این سفیدی رپوش ، نشان دهنده روی سفید آنها در دنیا و آخرت است .

دکتر محندی با عنوان اینکه شغلی به شرافت مندی و بزرگی پرستاری وجود ندارد گفت: پرستاری شغلی است که بسیاری از بزرگان ما به آن غبطه می خورند، از جمله این بزرگان مرحوم علامه طباطبایی است که با وجود جایگاهی که این عالم ربانی دارند حاضرند تمام عمر خود را با یک شب پرستاری از بیمار عوض کنند و گفته ایشان نشان دهنده جایگاهی است که شغل پرستاری و یک پرستار دارد.

رئیس دانشگاه با بیان اینکه ما در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مفتخریم که عمده کادر درمان ما ، کادر پرستاران هستند گفت: پرستاران عزیزی که شبانه روز در حال  خدمت به بیماران هستند اما با این وجود از نظر مالی پرداخت ها ی آنها گاها با تاخیر صورت می گیرد و قدردان این عزیزان هستیم که همیشه با جان و دل در حال ارائه خدمت هستند .

دکتر محمدی گفت: خوشبختانه اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم  در خصوص تعرفه گذاری خدمات پرستاری افتاد که به نوعی ارج نهادن به خدمات پرستاران است و نشان دهنده توجه ویژه ای است که دولت به پرستاران دارد و با این اقدام که مراحل نهایی خود را می گذراند به زودی و در ماه های آینده شاهد تغییراتی در پرداختی های پرستاران عزیز خواهیم بود.

۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۸:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید