اخبار

همایش بهره‌وری در نظام سلامت کلان منطقه سه آمایش کشور در کرمانشاه برگزار شد

همایش
همایش بهره‌وری در نظام سلامت کلان منطقه سه آمایش کشور در کرمانشاه برگزار شد
همایش بهره‌وری در نظام سلامت کلان منطقه سه آمایش کشور به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عصر امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری در سرسرای اجتماعات برق کرمانشاه برگزار شد.
۲۰
دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بهره وری با بیان اینکه در ارتقای کیفیت ارائه خدمات در نظام سلامت از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت: در نظام جمهوری اسلامی ۲ طرح مهم شامل ایجاد شبکه های بهداشت و درمان و ادغام مقوله آموزش پزشکی با حوزه بهداشت و درمان انجام شده که این طرح ها به ارتقای بهره وری در نظام سلامت کمک زیادی کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی  افزایش سن امید به زندگی در میان مردم ایران را نسبت به قبل از انقلاب بسیار قابل توجه دانست و گفت: اوایل انقلاب سن امید به زندگی حدود ۵۶ سال بود اما اکنون به ۷۵ سال افزایش پیدا کرده و این نشان می دهد که بهره وری در نظام سلامت بالا بوده است.

به گفته وی همچنین کاهش نرخ مرگ و میر مادران باردار و نوزادان و ارائه خدمات به مردم در زمان اپیدمی کرونا از دیگر شاخص های ارتقای بهره وری در نظام سلامت کشور پس از انقلاب است .

دکتر محمدی با بیان اینکه ارتقای سطح کیفی آموزش حوزه علوم پزشکی در کشور بعد از انقلاب نیز بسیار چشمگیر و قابل توجه است گفت: هم اکنون در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیروهای ماهری تربیت می شود و خدمات علمی و آموزشی به منطقه اقلیم کردستان عراق نیز ارائه می دهیم.

وی افزود: با وجود تمام نقاط قوتی که در حوزه سلامت وجود دارد ،برخی نقاط ضعف در حوزه سلامت دیده  می شود که به ارائه خدمات با کیفیت آسیب می زند ، چیدمان نامناسب نیروی انسانی در دانشگاه های علوم پزشکی یکی از این نقاط ضعف است بطوریکه بیش از ۶۰ درصد پرسنل در محل پست سازمانی خود نیستند.

وی عنوان کرد: عدم توجه جدی به چارت سازمانی، کم توجهی به تجویز دارو و پایین بودن کیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌های دولتی از دیگر نقاط ضعف حوزه سلامت است که برای ارتقای بهره وری در این بخش باید اقدام به اصلاح تعرفه ها و همچنین اعطای امتیازات به پرسنل کاری و فعال کرد و افراد کم کار را از یکسری مزایا محروم نمود.
دکتر جوانمرد
همچنین دکتر احمد جوانمرد مدیرکل مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه بهره وری به زبان ساده یعنی انجام درست کار گفت: عملکرد نظام سلامت در کشور مترادف با بهره وری است چرا که این وزارتخانه در راستای تامین سلامت مردم تلاش می کند و این تلاش ها منجر به ارتقای بسیاری از شاخص ها از جمله امید به زندگی شده است.

وی نیز افزایش سن امید به زندگی در کشور را یکی از نتایج ارتقای بهره وری در نظام سلامت دانست و گفت: سن امید به زندگی اکنون در کشور ۷۵ سال است که این رقم قبل از انقلاب ۵۶ سال بودو ۷۵ سال  رقم خوبی در میان شاخص های حوزه سلامت است .
کرم پور
در ادامه دکتر علی کرم‌پور معاون راهبری بخش امور عمومی و اجتماعی سازمان ملی بهره وری ایران نیز با عنوان اینکه در حال حاضر وضعیت خوبی در حوزه بهره وری در کشور نداریم افزود: باید تلاش کنیم رشد کشور از طریق ارتقای بهره وری انجام شود چرا که رشدی پایدارتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه های مختلفی در سازمان ملی بهره وری ایران برای ارتقای بهره وری در بخش های مختلف در دست اجرا است گفت: یکی از این طرح ها، ارتقای بهره وری کارکنان دولت است که این طرح به عنوان پایلوت در وزارت بهداشت آغاز شده است.

گفتنی است در پایان این همایش یک روزه تعداد ۵۰ نشان بهره وری به شرکت کنندگان از ایلام، همدان، کردستان، کرمانشاه و اسدآباد اعطا شد.
 
بازتاب برگزاری این همایش را در خبرگزاری های زیر ببینید:

📌خبرگزاری مرصاد نیوز

https://mersadnews.ir/story/0000000
📌خبرگزاری ایرنا

https://www.irna.ir/news/85300982/

📌آپارات
https://aparat.com/v/0cjPp
📌مژده خبر
http://mozhdekhabar.ir/

📌خبرگزاری تسنیم

https://tn.ai/2994517
📌فرتاک نیوز

https://www.fartaknews.com/n/2Cvb

📌خبرگزاری مهر

https://www.mehrnews.com/news/5948171/


۲ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید