اخبار

دستاوردی دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه فناوری

افتتاح مرکز نوآوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی در کرمانشاه

افتتاح مرکز نوآوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی
  در نشست هم اندیشی نخبگان فناور شرکتهای دانش بنیان در وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که رئیس دانشگاه و معاون تحقیقات و فناوری نیز حضور داشتند همزمان و به صورت وبیناری و با حضور وزیر بهداشت مرکز نو آوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی کرمانشاه افتتاح گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه  دکتر محمدی رئیس دانشگاه در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به لطف خدا جزء ۴ دانشگاه برتر کشور در حوزه فناوری است و امروز با افتتاح مرکز نوآوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی دستاوری بزرگ برای دانشگاه کرمانشاه در حوزه فناوری رقم خورد.

وی اظهار داشت: این مرکز ۱۰۰ مترمربع با تجهیزات کامل و با حضور اساتید حاذق و به ریاست دکتر محمودرضا مرادی ، دارای ۵ شرکت دانش بنیان و چند هسته فناور می باشد‌ که در کنار یکی از بیمارستانهای بزرگ کرمانشاه دایر شده  به طوریکه بعضی از تختهای بیمارستان در اختیار این مرکز است.

به گفته وی اتاق تمیز که بخشی از  مرکز نوآوری سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی برای تولید فرآورده های بیولوژیک و فرآورده های دارویی و سلولهای بنیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: دانشگاههای علوم پزشکی ظرفیتهای بی نظیری در حوزه فناوری دارند و برنامه ریزیهای خوبی باید در این زمینه انجام شود که منتهی به تحولات عظیم در این حوزه گردد.

وی افزود: ما معتقدیم یکی از اساسی ترین موضوعات در دانشگاههای علوم پزشکی فناوری است و براین اساس در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خوشبختانه موفقیتهای زیادی کسب کردیم و در این زمینه با وجود مشکلات مالی اعتبارات خوبی اختصاص دادیم.

سلولهای بنیادی
سلولهای بنیادی
سلولهای بنیادی
۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۵:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید