اخبار

خط قرمز دستگاه قضا سلامت مردم است

خط قرمز دستگاه قضا سلامت مردم است
نشست آموزشی مسئولین فنی شرکت های تولیدی فرآورده های گوشتی جهت یادآوری اصول علمی و ملاحظات فنی کار در صنایع غذایی به ویژه فرآورده های گوشتی و نیز جوانب حقوقی و قضایی مسائل مربوط به تولید این فرآورده ها صبح امروز یکشنبه ۱۲ آذرماه با حضور بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزار شد.

 

دکتر آرش بهمنی بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: هرگونه اقدامی که موجب تهدید علیه بهداشت عمومی می شود جرم است و موجب مجازات از جمله حبس می شود.

 

به گفته وی تولید کنندگانی که به صورت سالم فعالیت می کنند و اشتغالزایی دارند مورد حمایت قرار می گیرند اما دستگاه قضایی با شرکت های متخلف شدیداً برخورد می کند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت نظارت بر بهداشت و سلامت خط تولید وظیفه مدیریت، مسئولین فنی و کارکنان شرکت های تولید مواد خوراکی است افزود: کودکی که از روی علاقه از فرآورده های گوشتی و ساندویچ استفاده می کند هیچ گناهی ندارد که سلامتش فدای زیاده خواهی برخی از تولیدکنندگان سودجو شود.

 

دکتر بهمنی با بیان اینکه استفاده از خمیر مرغ در تولید فرآورده های گوشتی منوط به رعایت اصول و ضوابط خاص تعریف شده از سوی سازمان غذا و دارو و اداره استاندارد است تاکید کرد: در بحث خمیر مرغ برنامه هایی داریم که براساس بخشنامه های موجود نظارت بر خط تولید با همکاری کارشناسان معاونت غذا و دارو و اداره کل دامپزشکی به طور جدی انجام خواهد شد و به محض مشاهده هرگونه تخلف و تمرد برخورد قانونی خواهد شد.

بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه با حضور دکتر مهدی مجرب معاون محترم غذا و دارو و دکتر تورج کرمیان رئیس محترم اداره دامپزشکی اتفاقات خیلی خوبی افتاده است. ان شاالله با درایت مدیران و مسئولین فنی چالش ها از پیش روی برداشته خواهد شد.

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید