اخبار

دکتر محمدی:

پژوهشگران و نخبگان مهمترین سرمایه های کشور هستند

پژوهشگران و نخبگان
دکتر محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بیست و چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر استان که صبح امروز در محل دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد گفت: نخبگان و پژوهشگران عصاره نیروی انسانی کارآمد و سرمایه های کشور هستند و به جرات می توان گفت مهمترین سرمایه ها  هستند چرا که با تلاش خود موجبات پیشرفت کشور در حوزه های مختلف را فراهم ساخته اند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: اگر پس از انقلاب به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران روحیه خودکفایی ، خودباوری و خود اتکایی در کالبد این کشور دمیده شده است و توانسته ایم به این جایگاه برسیم به دلیل وجود شما نخبگان است.
 
وی با بیان اینکه دو مقوله تولید علم و فناوری و تبدیل علم به ثروت بر عهده ما دانشگاهیان است گفت: ما در تولید علم موفقیت های بی نظیری داشتیم قبل از انقلاب تعداد تولیدات علمی ما در کشور ۴۵۰ عدد در سال بوده و در حال حاضر به ۶۷ هزار تولید علمی در سال رسیده ایم .

به گفته وی رتبه علمی ما در تولید علم در  قبل از انقلاب ۴۳ بوده و هم اکنون به جایگاه ۱۵ ارتقا یافته است و البته در علوم مهندسی و نانوتکنولوژی رتبه پنجم دنیا را دارا هستیم و در بین ۵۷ کشور اسلامی رتبه اول تولید علم را داریم.

رئیس دانشگاه عنوان کرد: نکته قابل توجه این است که در فناوری و تولید علم به ثروت رتبه ۶۰  دنیا هستیم که جایگاه مطلوبی نیست واگر قوانین به نوعی حمایت کننده نباشد در سال های آینده پیشرفت لازم را نخواهیم داشت.

به گفته وی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پس از دانشگاه های تهران و شهید بهشتی در رتبه سوم کشور قرار دارد و در تولید علم بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور در جایگاه هفتم هستیم.

دکتر محمدی همچنین افزود:  در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال گذشته  بحث فناوری را به صورت ویژه پیگیری کردیم، پارک علم و فناوری دانشگاه تاسیس شده است و واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان زیر نظر دانشگاه رشد چشمگیری داشته اند.

۱۶ آذر ۱۴۰۲ ۱۶:۳۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید