اخبار

نجات جان بیماری که قلبی خالی از خون داشت/چهارشنبه ۲۲ آذر مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه

نجات جان بیماری که قلبی خالی از خون داشت
روز چهارشنبه ۲۲ آذر در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه جان بیماری که قلبی خالی از خون داشت نجات یافت.

خانم ۳۴ ساله بارداری دوم با سابقه ی یکبار سزارین قبلی در سن بارداری ۲۴هفته، به علت سومین بار خونریزی در بیمارستان امام رضا (ع) بستری شد و سریعا دستور انتقال به اتاق عمل داده شد که در هنگام عمل پس از بازکردن جدار شکم ، مقدار زیادی خون داخل شکم بود ، رحم از محل نفوذ جفت به محل اسکار سزارین قبلی پاره بود و خونریزی خیلی شدید داشت.

 در مدت چند دقیقه تمام خونش را از دست داد و علیرغم جایگزینی خون،فشار خون بیمار از دست رفت و قلب بیمار حدود ۲۰۰ ضربه در دقیقه میزد.

به گفته ی متخصص بیهوشی "قلب بیمار خالی از خون بود" که با سرعت عمل اقدام به هسترکتومی شد و با بستن شریانهای اینترنال ایلیاک دو طرفه خونریزی وسیع لگنی از محل چسبندگیها و تهاجم جفت تا مثانه کنترل شد و خداروشکر بیمار از مرگ حتمی نجات یافت.

گروه زنان بیمارستان امام رضا (ع) واقعا لحظات نفس گیر و وحشتناکی را گذراندند وقتی متخصص بیهوشی گفت که بیمار دارد می‌میرد و فشار خون ندارد و قلب خالی از خون است برای نجات جان بیمار فقط چند دقیقه فرصت بود که با سرعت عمل و بستن شریانهای اصلی خونرسان به احشاء لگنی و تزریق حجم بسیار زیاد خون به بیمار، از مهلکه مرگ نجات پیدا کرد.
۲۷ آذر ۱۴۰۲ ۱۴:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید