اخبار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

سیاست دانشگاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولیدعلم در حوزه سلامت است

تولید علم درحوزه سلامت
دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه گفت: هفته پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به موفقیت های کسب شده در این حوزه باید به معنای واقعی کلمه  جشن بگیریم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت:بر اساس ارزیابی های وزارت بهداشت و طبق شاخص های بین المللی پژوهش و فناوری جزو دانشگاه های تراز اول کشور  هستیم و این مهم جز با همت والای شما محققان و پژوهشگران عزیز و پر تلاش میسر نمی گردید.

رئیس دانشگاه بیان کرد:سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولیدعلم در حوزه سلامت است.

دکتر محمدی اعلام کرد:ما با یک پله صعود در شاخص های کلی به عنوان دانشگاه ششم کشور معرفی شدیم و با یک پله صعود در شاخص های  فناوری به  عنوان دانشگاه دوم کشور معرفی شدیم و این موفقیت بی نظیر برای استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی استانی رتبه چهارم کشور را در پژوهش و فناوری حوزه سلامت دارد گفت: این حوزه یک حوزه بسیار مهم و تاثیرگذار است و استانهای اصفهان، مشهد ، اهواز و کرمان که در بسیاری از شاخص های توسعه ای جلوتر از ما هستند، در شاخص پژوهش و فناوری بعد از استان کرمانشاه قرار می گیرند.

وی افزود:  این در حالی است که دانشگاه ما از نظر تعداد پژوهشگر و اعضای هیات علمی با دیگر دانشگاه های کشور قابل مقایسه نیست و  دانشگاه های اصفهان و مشهد حداقل دو برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو هیات علمی و پژوهشگر دارند .

به گفته ا  این مسئله بیانگر این است که پژوهشگران و فناوران ما نام آور هستند و در این حوزه تلاش بیشتری کرده اند و هر فناور و پژوهشگر مادو برابر میانگین دانشگاه های علوم پزشکی برون داد پژوهشی و فناوری دارد و این بسیار ارزشمند است.

وی همچنین عنوان کرد: حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند که بسیار قابل تقدیر است.

دکتر محمدی همچنان گفت:در حال حاضر تعداد ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده و فعال و ۵۹ محصول تجاری سازی شده در دانشگاه داریم که بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و کمتر دانشگاهی است که موفق به کسب این افتخار شده است.

وی با بیان اینکه کسب رتبه دوم کشور در تولید فناوری، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است گفت:ما در استان کرمانشاه رتبه اول در مجموع شاخص تولید علم و فناوری را در بین دانشگاه های استان داریم .


۲۹ آذر ۱۴۰۲ ۱۸:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید