اخبار

شناسایی بیش از ۶۸ هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا در کرمانشاه

شناسایی بیش از ۶۸ هزار بیمار دیابتی و فشار خون بالا

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آمار افراد مشکوک به پرفشاری خون و دیابت را ۶۸ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۸۱.۵ درصد جمعیت هدف استان، غربالگری شده‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه بار ارائه آمار مشارکت مردم استان در پویش ملی سلامت( غربالگری دیابت و فشار خون بالا)، اظهار کرد: پویش ملی سلامت افراد بالای ۱۸ سال در استان کرمانشاه همزمان با کشور از ۳۰ آبان‌ماه آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی جمعیت هدف این طرح در استان را یک‌میلیون و ۴۴۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون یک‌میلیون و ۱۸۰ هزار و ۱۲۵ نفر معادل ۸۱.۵ درصد جمعیت هدف غربالگری شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه آمار افراد مشکوک به پرفشاری خون و دیابت را ۶۸ هزار و ۵۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۵ هزار و ۴۴۵ نفر از این تعداد مربوط به افراد با احتمال پرفشاری خون و ۲۳ هزار و ۱۲۱ هزار نفر باقی‌مانده هم مربوط به افراد با احتمال به دیابت هستند.

وی در ادامه گریزی به آمار مراجعات در ۲۴ ساعت گذشته به تعداد ۲۴ هزار و ۴۱۰ نفر داشت و تصریح کرد: طی مدت مذکور ۴ هزار و ۵۸۳ نفر مشکوک به فشار خون بالا و ۲ هزار و ۶۷۸ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده است.

دکتر شکیبا در پایان، خاطرنشان کرد: منظور از احتمال دیابت قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از احتمال پرفشاری خون عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلی‌متر جیوه به بالاست.
۱۱ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید