اخبار

یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد:

دود سیگار محیطی باعث افزایش غلظت فلزات سنگین در بدن کودکان می‌ شود

کودکان مواجهه با دود سیگار
یک طرح تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نشان داد مواجهه با دود سیگار محیطی باعث افزایش غلظت فلزات سنگین در بدن کودکان می‌گردد.

براساس این طرح تحقیقاتی تحت عنوان "تاثیر دود سیگار محیطی بر غلظت فلزات سنگین در نمونه های ادرار کودکان در شهرستان کرمانشاه" که توسط دکتر برهان منصوری و تعدادی از همکارانشان در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه انجام شد مشخص گردید مواجهه با دود سیگار محیطی باعث افزایش غلظت فلزات سنگین در بدن کودکان می‌گردد.

این تحقیقات نشان داد قرار گرفتن در معرض دود سیگار محیط که در بردارنده بیش از 4000 ماده شیمیایی می­ تواند اثرات بهداشتی بر روی گروه های مختلف جامعه داشته باشد که از جمله این مواد شیمیایی می توان هیدروکربن های آروماتیک آلیفاتیک، ترکیبات آلی فرار و فلزات سنگین نظیر سرب، کادمیوم، آرسنیک و نیکل را نام برد.

گفتنی است بیش از 40 مورد از این مواد شیمیایی در طبقه مواد سرطان­زا قرار دارد ، از اینرو، قرار گرفتن در معرض دود سیگار نگرانی بزرگی برای سلامتی عمومی جامعه از جمله کودکان که به طور مستقیم در مواجهه با آن هستند، را ایجاد می­کند.

نتایج تخصصی تر این طرح تحقیقاتی را در لینک زیر ببینید:

پایگاه نتایج پژوهش های سلامت کشور اخبار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

 

 

۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید