اخبار

مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خبر داد:

شرکت ۳۵ میلیون نفر در پویش ملی سلامت/ تمدید این طرح تا ۳۰ دی ماه در کشور / تشریح اقدامات وزارت بهداشت در حادثه تروریستی کرمان

کرمان
مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شرکت ۳۵ میلیون نفر در طرح پویش ملی سلامت خبر داد و گفت: این طرح با محوریت پرفشاری خون و غربالگری دیابت تا ۳۰ دی ماه تمدید شد.
به گزارش وبدا، دکتر سید محمد پور حسینی با حضور در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی کرمان افزود: بلافاصله بعد از اعلام حادثه، وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور به کرمان سفر کردند و در ۱۲ بیمارستان کرمان برکار مداوای بیماران نظارت داشتند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد که استان معین کرمان بودند نیز از همان ابتدای حادثه آمادگی خود را برای اعزام نیرو به کرمان اعلام کردند و از استان یزد نیز خون به کرمان ارسال شد و البته در حال حاضر نیازی به اعزام نیروی متخصص به کرمان نیست.
 
مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: استان یزد در شیوع بیماری دیابت و پرفشاری خون جزو سه استان رتبه اول در کشور است و لذا اهمیت پویش ملی سلامت با محوریت غربالگری دیابت و پرفشاری خون در این است که افرادی که دارای دیابت و یا پرفشاری خون هستند، ولی از بیماری خود خبر ندارند شناسایی می‌شوند.  
 
دکتر پورحسینی ادامه داد: شناسایی هرچه زودتر این دو بیماری باعث می‌شود تا بتوان با اقدامات درمانی و رعایت رژیم غذایی مناسب و الگوی رفتار صحیح زندگی، از عوارض خطرناک این بیماری‌ها که برخی قابل برگشت هم نمی‌باشد، جلوگیری کرد. این دو بیماری می‌توانند شیوع بیماری‌های قلبی عروقی که شایع‌ترین علت مرگ و میر در کشور ما می‌باشد را افزایش دهند. 
 
وی در ادامه به تمدید پویش ملی سلامت اشاره کرد و گفت: در پویش ملی سلامت استان یزد ۴۲۴ هزارو ۷۹۷ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند که هشت هزارو ۷۹۷ نفر با احتمال پرفشاری خون و چهار هزار و ۱۶۱ نفر با احتمال دیابت در این طرح شناسایی شدند. 
 
دکتر پور حسینی ادامه داد: پوشش ۴۴ درصدی این طرح در شهر‌های استان محقق شد و بطور کلی ۱۳ هزار نفر در این طرح شناسایی شدند.  
 
وی تعداد افراد شرکت کننده در این طرح در کشور را نیز ۳۵ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: این طرح تا ۳۰ دی ماه تمدیده است. 
 
پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در استان یزد آغاز شده است و تا ۳۰ دی ادامه دارد. 

 

همه‌ افراد بالای ۱۸ سال و زنان باردار در گروه‌های سنی می‌توانند برای شرکت در طرح پویش سلامت به نزدیک‌ترین مرکز یا پایگاه خدمات جامع سلامت مراجعه و از لحاظ فشار خون و دیابت بررسی و آموزش‌های خود مراقبتی را دریافت کنند.
۱۵ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید