اخبار

تقدیر پرفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان از بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه به عنوان فعال‌ترین بخش پیوند تازه تاسیس در کشور

پیوند مغز استخوان

 سیزدهمین کنگره بین‌المللی پیوند سلول‌های خون‌ساز بنیادی با حضور ۱۱۰ متخصص از سراسر کشور امروز پنج‌شنبه ۳ اسفند در دانشگاه علوم پزشکی بابل آغاز به‌کار کرد.

 

پرفسور اردشیر قوام زاده پدر پیوند مغز استخوان  در حاشیه سیزدهمین کنگره پیوند مغز استخوان از بخش پیوند مغز استخوان کرمانشاه به عنوان فعال‌ترین بخش پیوند تازه تاسیس در کشور تقدیر کرد.
 
پروفسور قوام‌زاده با بیان اینکه پیوند مغز و استخوان ۳۴ سال است که در ایران شروع شده و در آن زمان خاورمیانه هنوز از این پیوند خبر نداشت گفت: با تلاش همه چیز به دست می‌آید و خوشحالم که امروز در جمع شما هستم و با همدیگر کار کنیم تا در جهان و کشور بهتر نشان داده شود.

 

وی با عنوان اینکه در اسفند 1369 پیوند ایران شروع شد و خدا را شکر همه زنده و سالم هستند و یکی از بیماران دو فرزند دارد گفت: روشی که ما انتخاب کردیم آن روش بدون رادیوتراپی بود که بسیار موفقیت‌آمیز بود.

پدر پیوند مغز استخوان ایران همچنین خاطرنشان کرد: اکنون کرمانشاه و تبریز بهترین مرکز پیوند بوده و بسیار فعال هستند و الان در سراسر کشور بهترین مراکز پیوند را دارند و سلول درمانی هم باید به صورت صنعتی در کشور گسترش و استفاده شود.

در ادامه یوسف یحیی‌پور دبیر اجرایی این کنگره نیز اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای هفت مرکز آموزشی درمانی است که بیمارستان آیت‌الله روحانی با دارا بودن 533 تخت مصوب بزرگترین مرکز درمانی است.

به گفته او بیمارستان شهید بهشتی هم بزرگترین مرکز ترومایی است، به‌خاطر اینکه بابل در مسیر مسافران ، دارای اعتبار است این مرکز از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
وی افزود: مقالات زیادی به این همایش ارسال شده است و برای اجرای این همایش افراد زیادی تلاش و همکاری نموده‌اند که از همه این بزرگواران تشکر می‌کنم.

گفتنی است سیزدهمین کنگره انجمن علمی پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز ایران با حضور ۱۱۰ متخصص از سراسر کشور از امروز به میزبانی دانشگاه علوم‌ پزشکی بابل آغاز شد و تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت.
۳ اسفند ۱۴۰۲ ۲۰:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید