اخبار

بیست و سومین قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

جوانی جمعیت
 دکتر محمدی رییس دانشگاه در این نشست گفت: مسئله جوانی جمعیت از مهمترین مسائل کشور ما محسوب می شود و اقدامات بسیار خوبی در کشور در این خصوص در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهارداشت: توجه به امر جوانی جمعیت از فرمایشات و تاکیدات مهم مقام معظم رهبری می باشدو دانشگاه علوم پزشکی به عنوان یکی از متولیان این امر در استان  تلاش خود را جهت تحقق این امر انجام خواهد داد.

به گفته او نقش متخصصین زنان در فرهنگ سازی  در خصوص  فرزندآوری و جوانی جمعیت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

دکتر محمدی عنوان کرد:فرهنگ سازی در راستای ترویج مزایای  زایمان طبیعی و مضررات سزارین  با همکاری رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید در اولویت قرار گیرد و کمیته ای متشکل از صدا و سیما ، معاونت بهداشتی و روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه تشکیل گردد.

همچنین دکتر شکیبا معاون بهداشت دانشگاه نیز گفت: کاهش نرخ بارروی کلی به دنبال بی فرزندی، کم فرزندی، و تاخیر در فرزند آوری در سال های گذشته، منجر به سقوط نرخ رشد جمعیت و مواجهه کشور با بحران جمعیت شده است. 

وی افزود:مسئله ای که بحران جمعیت را در ایران ویژه کرد‌ ،سرعت بالای کاهش باروری در کشور می باشد .

به گفته وی  بر اساس قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هر یک از دستگاه ها موظف به اجرای نقش موثر مرتبط با فعالیت ها و امکاناتشان در این عرصه هستند. 

دکتر شکیبا گفت: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان مجموعه ای که %٦٠ از مواد قانون مذکور متوجه اوست، به عنوان جلودار این حرکت عظیم و حیاتی وظایف متعددی بر عهده دارد که عمل به آنها جز با توجیه و همراه نمودن کارکنان نظام سلامت میسر نیست.
 
در این نشست مصوب گردید منشور حفظ کرامت مادری به کلیه واحدهای ارائه دهنده خدمت ابلاغ گردد دبیر خانه جوانی جمعیت دانشگاه بطور مداوم رصد و پایش  اجرای  منشور را عهده دار باشد.

بررسی تحلیل وضعت باروری و ناباروری استان و نقش عوامل مداخله گر بر آن‌از دیگر مصوبات  قرارگاه بود که کمیته علمی دانشگاع ملزم به اجرای آن ظرف ۶ ماه می باشد.

همچنین  تجهیز مرکز سطح ۲ ناباروری استان ظرف دو هفته آینده توسط معاونت غذا و دارو  از دیگر از مصوبات این قرارگاه بود.

۹ اسفند ۱۴۰۲ ۲۲:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید