اخبار

درخشش کرمانشاه به عنوان موفق ترین تجربه "اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع" در کشور

موفق ترین تجربه
دکتر محمدی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در نخستین همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع که در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار شد حضور یافتند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این همایش به عنوان موفق ترین تجربه اجرای برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع بین دانشگاههای علوم پزشکی کشور به دلیل اجرای موفق این برنامه در استان کرمانشاه، سخنرانی کرد و دستاوردهای اجرای این طرح را تشریح نمود. 

این همایش بین المللی از هم اکنون به مدت دو روز با حضور وزیر بهداشت، معاونین و مدیران وزارت بهداشت، متولیان سلامت بیش از ۲۰ کشور جهان، وزرای بهداشت کشورهای تونس و تاجیکستان ، نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، یونیسف و emro درحال برگزاری است.

گفتنی است این کنگره پنج محور اصلی دارد و «ادغام آموزش پزشکی با خدمات» که یک بحث بسیار مهم در جمهوری اسلامی ایران و زاییده انقلاب است، «تقویت شبکه»، «مردمی سازی خدمات بهداشتی»، «سلامت اجتماعی» و «استفاده از فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در خود مراقبتی» از جمله اهداف این کنگره است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در این همایش بین المللی به تشریح تجربه موفق کرمانشاه در اجرای برنامه سلامت خانواده پرداخت و گفت:در استان کرمانشاه ۶ شهر را تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار دادیم و با اجرای برنامه سلامت خانواده در این ۶ شهرستان شاخص های بهداشتی ارتقای قابل توجهی پیدا کرد.

دکتر محمدی عنوان کرد: با اجرای این طرح، مراقبت مادران باردار از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد، مراقبت نوزادان از ۵۹ درصد به ۸۵ درصد و مشاوره فرزندآوری از ۶۲ درصد به ۹۸ درصد رسیده است.

وی افزود: غربالگری سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم نیز در این شهرها در ۸ ماهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

 

 


۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید