اخبار

استان کرمانشاه پیشرو در زمینه تجمیع آزمایشگاه‌های مراکز خدمات جامع سلامت شهری

آزمایشگاه
معاون بهداشتی دانشگاه در آیین افتتاح آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور و آزمایشگاه تجمیعی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت: آزمایشگاه مرجع منطقه‌ای غرب کشور یک کار ابتکاری است که با حمایت‌های بی دریغ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به سرانجام رسیده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا اظهار داشت: تجمیع آزمایشگاههای بهداشتی شهر کرمانشاه در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات آزمایشگاهی و دسترسی آسان مراجعین به خدمات آزمایشگاهی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام باعث استفاده بهینه از منابع، امکانات، فضای فیزیکی و کارکنان می باشد و از هدر رفتن منابع جلوگیری می کند گفت: استان کرمانشاه پیشرو در زمینه تجمیع آزمایشگاه‌های مراکز خدمات جامع سلامت شهری بوده و در این آزمایشگاه به روزترین و دقیق‌ترین تجهیزات آزمایشگاهی به همت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گردآوری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه عنوان کرد: با توجه به راستی آزمایی انجام گرفته شده توسط انیسیتوپاستور ، در زمینه انجام تست‌های  کرونا به روش PCR به عنوان اولین استان که توانایی انجام و بررسی‌های پاراکلینیکی را در این زمینه به صورت مستقل در سطح کشور به دست آورد.

وی عنوان کرد: این آزمایشگاه توانایی انجام و بررسی‌های پاراکلینیکی جهت بیماری‌های رایج میکروبی از قبیل سالمونلا،شیگلا وبا.. و بیماری‌های عفونی واگیر و غیر واگیر را دارا می‌باشد.

به گفته وی آزمایشگاه مرجع معاونت امور بهداشتی کرمانشاه موفق به کسب رتبه عالی در برنامه ارزیابی خارجی آزمایشگاه فراملی سل سوئد( پروفسور هافنر) در ۱۱ سال اخیر شده است.

۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ۱۲:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید