اخبار

چگونه از اصالت کالای خود اطمینان حاصل کنیم؟

اصالت کالا
دکتر عطیه اسماعیل مانند مشاور ریاست دانشگاه در امور دارویی و رییس اداره پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام پایان سال و نوروز ، در صورت تهیه اقلام سلامت محور (دارویی، لوازم آرایشی بهداشتی، خوراکی و آشامیدنی) که در این بازه زمانی پر مصرف می شوند افراد دقت لازم را به عمل آورده و از مراکز معتبر تهیه و خریداری کنند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه : دکتر اسماعیل مانند تاکید کرد: مردم می توانند با استفاده از کد ۱۶ رقمی شناسه اصالت زیر لایه اسکرچ شده ، از طریق آدرس الکترونیکی  www.ttac.ir و همچنین نصب اپلیکیشن سامانه تی تک بر روی گوشی هوشمند و یا از طریق سامانه پیامکی  ۲۰۰۰۸۸۲۲، از اصالت کالای مربوطه اطمینان حاصل کنند.

 

 وی اظهار داشت: کالاهای  سلامت محور تقلبی و قاچاق به دلیل به خطر انداختن سلامت مردم و عوارض متعددی که به همراه دارند از اهمیت بسزایی برخوردار هستند، چرا که اساسا فرآیند تولید این فرآورده ها مشخص نیست و به تبع آن نظارتی بر مراحل تولید، بسته بندی، نگهداری و توزیع این محصولات وجود نخواهد داشت.

گفتنی است در این خصوص روز گذشته جلسه کارگروه استانی پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور با حضور معاون محترم غذا و دارو،رئیس اداره پیشگیری،بازرسی و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور،کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری، تعزیرات حکومتی،پلیس امنیت اقتصادی،پلیس اماکن،سازمان جهاد کشاورزی،اتاق اصناف، اموال تملیکی و صدا و سیما در سالن جلسات ستاد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با محوریت بررسی حوزه مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور برگزار گردید.

در این جلسه  گزارش تعداد بازرسی ها،بازرسی های منجر به کشف، ریال کشفیات در حوزه خوراکی آشامیدنی ارائه گردید که طبق گزارش واصله تعداد بازرسی ها در مجموع روند افزایشی داشته است.

همچنین از نمایندگان محترم ارگانهای حاضر در جلسه جهت تبادل نظر اظهار نظر گردید و مقرر شد مواردی که از اهمیت به سزایی برخوردار هستند به اولویت جهت پیگیری و ارائه در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرند.

۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ۱۱:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید