اخبار

هوشمند سازی کتابخانه مرکزی دانشگاه با تکنولوژی RFID

کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه,تکنولوژی RFID,تکنولوژی شناسایی و رهگیری اشیاء,Radio Frequency Identification,شناسایی با فرکانس رادیویی,دکتر سیروس جلیلی معاون تحقیقات و فناوری

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از هوشمند سازی کتابخانه مرکزی دانشگاه با تکنولوژی RFID خبر داد.

دکتر سیروس جلیلی این سیستم را اینگونه معرفی نمود که: اتوماسیون کتابخانه سیستمی است شامل یک نرم افزار کتابخانه و یک سری تجهیزات سخت افزاری که در راستای مکانیزه نمودن فرآیند کتابداری و امانت دهی پیاده سازی می شود.

دکتر جلیلی افزود: RFID مخفف عبارت (Radio Frequency IDentification) به معنی شناسایی از طریق امواج رادیویی یا شناسایی با کمک فرکانس رادیویی می باشد. بطور کلی RFID یا سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی، سامانه ی شناسایی بی سیمی است که قادر به تبادل داده ها بوسیله برقراری اطلاعات بین یک تگ ( Tag) که به یک کالا ، شئ یا .. متصل شده است و یک دستگاه خواننده (Reader) می باشد.
وی در خصوص اعتبار این سیستم نیز گفت: هوشمند سازی کتابخانه که از نیازهای مهم کتابخانه ها در جهت اجرای سیستم خودکار بازگشت و امانت و خروج کتاب ها از کتابخانه، پیگیری و کنترل چیدمان صحیح کتاب ها در قفسه های مربوط به خودشان و ... می باشد با اعتباری بالغ بر 15میلیارد ریال خریداری و نصب شده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در پایان افزود: با حمایت های ریاست دانشگاه در زمینه بروزرسانی ابزارهای تحقیق چشم انداز معاونت تحقیقات برای سالجاری با توجه به قرارگیری در ردیف دانشگاه های تیپ یک کشور حفظ جایگاه و خیز به سوی ارتقاء این رتبه می باشد.

1

هوشمندسازی

۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید