اخبار

انجام اولین MRI توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع)/ پیوستن MRI بیمارستان اسلام آباد غرب به چرخه درمان بیماران غرب استان

MRI ,دستگاه نسل جدید,مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع), اسلام آباد غرب
اولین MRI توسط دستگاه نسل جدید در مجتمع آموزشی درمانی امام رضا (ع) انجام شد/ پیوستن MRI بیمارستان اسلام آباد غرب به چرخه درمان بیماران غرب استان

دکتر محمدی رییس دانشگاه گفت: در راستای توسعه متوازن تجهیزات پزشکی در مجتمع بیمارستانی امام رضا(ع) و با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از ماه‌ها تلاش بی وقفه ، دستگاه MRI  نسل جدید در این مرکز راه اندازی و اولین MRI (به صورت آزمایشی) انجام شد. 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: این دستگاه از سری محصولات تولیدی کمپانی فیلیپس، مدل ۵۳۰۰ بوده و از وجوه تمایز آن نسبت به سایر دستگاههای مشابه موجود، عدم نیاز به تزریق متناوب هلیم می‌باشد که این امر از جنبه های اقتصادی و عملکردی بسیار حائز اهمیت است و ارزش تقریبی روز این دستگاه نزدیک به ۷۰۰ میلیارد ریال برآورد می گردد. 

دکتر محمدی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این دستگاه شاهد توقف اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای انجام تصویربرداری بر مبنای MRI باشیم و تا حدودی رفاه نسبی برای همشهریان عزیز به همراه داشته باشد.

رئیس دانشگاه همچنین افزود: با پیگیری های بی وقفه مسئولان دانشگاه، یک دستگاه MRI یک و نیم تسلا از سری محصولات تولیدی کمپانی زیمنس در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اسلام آباد غرب راه اندازی شده است و ارزش تقریبی روز این دستگاه ۵۰۰ میلیارد ریال می باشد.

به گفته او با نصب و راه‌اندازی این دستگاه در اسلام آباد غرب علاوه بر ارتقا سطح کیفی خدمات درمانی، مردم غرب استان از مراجعه به مرکز استان بی نیاز خواهند شد.

دکتر محمدی همچنین افزود: با راه اندازی این دو دستگاه، تعداد دستگاه های MRI  استان جهت ارائه خدمات لازم به بیماران به ۵ دستگاه خواهد رسید .

۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید