اخبار

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه:

رشد 25 درصدی تعداد طرح های تحقیقاتی دانشگاه در سال 1402

رشد طرح های تحقیقاتی,علوم پزشکی کرمانشاه
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه از افزایش 25 درصدی تعداد طرح های تحقیقاتی در سال 1402 نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر سیروس جلیلی در این خصوص با بیان اینکه طرح های تحقیقاتی سال 1401 تعداد 817 مورد بوده است گفت: در سال 1402 تعداد 1024 طرح تحقیقاتی تصویب و با مجریان قرارداد منعقد شد.

وی با اشاره به حمایت 113 میلیارد ریالی از طرح های تحقیقاتی در سال 1402 گفت: در سال 1402 حمایت از طرح ها نسبت به سال 1401 به میزان 22 درصد افزایش داشته است.

دکتر جلیلی افزود: معاونت تحقیقات و فناروی دانشگاه سیاست حمایتی را برنامه ریزی نموده و چشم انداز آن را می توان جهش تولید علم و فناوری متصور کردکه در همین راستا این معاونت با رهبری و حمایت های همیشگی ریاست محترم دانشگاه از پژوهش و فناوری در سال گذشته با برداشتن گام هایی همچون حذف فراخوان طرح های تحقیقاتی و برداشتن موانع، تعداد طرح های تحقیقاتی افزایش یافته است.

وی در خصوص برقراری پاداش مقالات نیز گفت: پس از ابلاغ وزارت بهداشت، این معاونت بلافاصله پاداش مقالات را برقرار نموده است و در سال 1402 حدود 8.5 میلیارد ریال به پژوهشگران دانشگاه پرداخت نموده است.

وی با اشاره به نقش تحقیقات و فناوری در کشور و حضور در رتبه بندی های جهان تصریح کرد: بی شک افزایش تولید علم و فناوری می تواند منجر به جهش تولید شده و این امر تنها با مشارکت مردم یعنی پژوهشگران و فناوران تحقق خواهد یافت.
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید