اخبار

بهداشت روح اساس سلامت انسان است

بهداشت روح اساس سلامت انسان است
فرماندار سرپل ذهاب در کارگروه بهداشت این شهرستان روز شنبه گفت: بهداشت روح اساس سلامت روح انسان است

به گزارش خبرنگار ایرنا، میرزا مراد پیرو افزود: ایجاد امنیت و سلامت مواد غذایی برخورد قانونی با مخلان نظم بهداشتی درشهرستان امری ضروری است.
وی تصریح کرد: با توجه به چشم انداز 20 ساله، جامعه ایران در پایان این چشم انداز باید جامعه ای برخوردار از رفاه ، سلامت و امنیت کامل باشد.
وی محور توسعه را انسان سالم ذکر کرد و توسعه را از دغدغه های دیرباز بشری دانست و اظهارداشت: متأسفانه علی رغم همه تلاشها هنوز سطح وسیعی از مردم دنیا از ساده ترین امکانات زندگی سالم محرومند.
پیرو اضافه کرد: پایه و اساس تحقق سلامتی، توانایی داشتن یک زندگی مثمرثمر و رضایت بخش از نظراقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
وی افزود: در تابستان و فعال شدن عوامل بیماری زا و ناقلین آنها، کمبود آب و افزایش گرما و تاثیر آن بر فساد موادغذایی وزباله ها و...ضرورت کنترل و نظارت دقیق بر اماکن فروش موادغذایی و بهداشتی بیش ازپیش می باشد.
وی گفت: تعداد یک هزار و 532 مورد بازرسی از اماکن شهری و روستایی مقدار659 کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف و معدوم ،شش واحد متخلف به دادگاه معرفی و سه واحد متخلف نیز تعطیل شد.
مساعدت بخشداری در پاکسازی 10 روستا از فضولات دامی و زباله های خانگی، نظارت بر دفع نهایی و بهداشتی فاضلاب و زباله روستایی، بهسازی و نظارت مستمر بر سرویسهای بهداشتی پارکها و ترمینالها، نصب سبدهای جمع آوری زباله با حجم مناسب در خیابانهای اصلی شهر، پیشگیری از توزیع و کشتار مرغ زنده، لایروبی چشمه سرابگرم و قلعه شاهین، تلاش و نظارت مستمر بر کارگران نانواییها و برخورد شدید با متخلفین، لایه روبی رودخانه الوند، ساماندهی به فاضلاب خروجی کشتارگاه از موارد مصوب در این جلسه بود.

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۱:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید