اخبار

دکتر نیکبخت : کرمانشاه قطب پزشکی مرکز غرب ایران محسوب می شود.

دکتر نیکبخت : کرمانشاه قطب پزشکی مرکز غرب ایران محسوب می شود.
تعداد 11 هزار نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر ' محمدرضا نیکبخت ' روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: همچنین مبلغ 20 میلیارد دیگر نیز برای افتتاح برخی پروژه ها در استان با فاصله زمانی یک یا دو ماه پس از هفته دولت، تخصیص خواهد یافت.
وی تجهیز بیمارستان 96 تختخوابی سنقر را از عمده ترین پروژه هایی عنوان کرد که قرار است، طی هفته دولت به بهره برداری برسد و اظهار داشت: رقم 349 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی برای تجهیز این بیمارستان هزینه شده است.
نیکبخت افتتاح چندین مرکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت، انجام تعمیران اساسی در بیمارستان امام خمینی (ره) ، افتتاح تعداد 10 خانه متخصصین در کرمانشاه ، 10 خانه متخصصین در شهرستانهای قصرشیرین و سرپل ذهاب و توسعه اورژانسها در استان کرمانشاه را از دیگر این پروژه ها عنوان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: این دانشگاه به سمت پذیرش دستیار خارجی است و در این راستا هم اکنون مذاکراتی با طرف عراقی انجام داده و قرار است پس از اعلام نظر مساعد وزارت بهداشت ، دستیارانی در رشته قلب و عروق از این کشور برای آموزش به کرمانشاه بیایند.
وی همچنین به تشریح وضعیت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و جایگاه آن در کشور پرداخت و گفت: این دانشگاه با فعالیت شش دانشکده پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت و پیراپزشکی در رده دانشگاههای تیپ یک کشور قرار دارد و قطب پزشکی مرکز غرب ایران محسوب می شود.
نیکبخت با بیان اینکه هم اکنون دو هزار و 300 تخت بیمارستانی ، 14 شبکه بهداشت و درمان، 20 بیمارستان وابسته به دانشگاه و چندین بیمارستان غیروابسته ، 132 مرکز بهداشتی درمانی روستایی و شهری و بالغ بر 600 خانه بهداشت در این استان وجود دارد ، تصریح کرد: همچنین تعداد 11 هزار نیروی انسانی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال هستند.
وی افزود: هم اکنون تعداد سه هزار و 200 دانشجو در دانشکده های مختلف دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رشته های تخصصی متعدد مشغول به تحصیل هستند که در آینده ای نزدیک به تعداد رشته های تخصصی این دانشگاه نیز افزوده خواهد شد.
نیکبخت در ادامه با بیان اینکه کار ساخت دانشکده جدید داندانپزشکی کرمانشاه به 30 میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است ، گفت: این رقم از محل اعتبارات توازن منطقه ای توسط استانداری کرمانشاه تامین شده و امید است تا پایان امسال این دانشکده به بهره برداری برسد.
وی در پایان اظهار داشت: این در حالیست که تعمیراتی کلی در ساختمان قدیم دانشکده دنداپزشکی صورت گرفته که تا قبل از بهره برداری از ساختمان جدید، دانشجویان رشته دندانپزشکی در کرمانشاه به تحصیل بپردازند.

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید