اخبار

دکتر تحویلیان : مشکلی برای تامین داروهای بیماران خاص در استان نداریم

دکتر تحویلیان : مشکلی برای تامین داروهای بیماران خاص در استان نداریم
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: خوشبختانه مشکلی در راستای تامین دارو برای بیماران خاص در استان نداریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر ' رضا تحویلیان ' روز سه شنبه در نشستی خبری افزود: واحد اطلاع رسانی دارو در ساختمان این معاونت مستقر است و چنانچه بیماران خاص در استان با مشکلی در زمینه تامین دارو، مواجه باشند از طریق ارتباط با این سامانه به ما اطلاع خواهند داد.
وی با بیان اینکه در ازای ارایه دارو به بیماران خاص از آنان مبلغ خاصی دریافت نخواهد شد ، گفت: رقم دریافت شده از این بیماران با بیمه درمانی کمتر از هزار تومان و بسیار اندک و ناچیز است.
تحویلیان در ادامه در پاسخ به سووالی در خصوص راه کارهای اندیشیده شده برای برطرف کردن مشکل فقر آهن در افراد ، بویژه بانوان در استان گفت: غنی سازی آرد ، بخشی از این مشکل را برطرف خواهد کرد.
وی ادامه داد: براین اساس هم اکنون بودجه ای برای انجام این مهم و غنی کردن آرد برای تولید نان در استان مشخص شده و به محض اینکه این بودجه در اختیار معاونت غذا و دارو قرار گیرد ، این مشکل برطرف خواهد شد.
تحویلیان ادامه داد: علاوه بر آن ، مشکلات سلامت بانوان از جمله مشکل فقر آهن در بدن آنها ، توسط مراکز بهداشتی در استان رصد می شود که درصورت نیاز مورد معالجه قرار خواهند گرفت.
وی همچنین در پایان به مردم توصیه کرد انواع داروها ، مکملهای غذایی و ورزشی و ... را فقط از داروخانه ها و با تجویز پزشک یا مشاور تغذیه تهیه نمایند.
 

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۰ ۱۳:۵۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید