اخبار

بررسی چالش ها و مشکلات آموزش پرستاری و مامایی

بررسی چالش ها و مشکلات آموزش پرستاری و مامایی
جلسه هم اندیشی روسای دانشکده های پرستاری و مامایی با حضور رؤسا و مسئولین دانشکده های پرستاری و مامایی استان های اردبیل ‘ ارومیه ‘ ایلام ‘ زنجان ‘ کردستان ‘ لرستان چندی پیش در کرمانشاه برپا شد.
جلسه هم اندیشی روسای دانشکده های پرستاری و مامایی در مورخ 8/5/90 در محل سالن جلسات دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه و با حضور رؤسا و مسئولین دانشکده های پرستاری و مامایی استان های اردبیل ‘ ارومیه ‘ ایلام ‘ زنجان ‘ کردستان ‘ لرستان و نیز ریاست دانشکده پیراپزشکی کرمانشاه و معاون  تحقیقات و فناوری دانشگاه برگزار گردبد .
در ابتدای جلسه آقای دکترخاتونی ‘ ضمن خوشامدگویی به مدعوین و بیان اهداف جلسه و قرائت دستور کار ‘ به ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی و پژوهشی دانشکده پرستاری و مامایی کرمانشاه و امکانات و توانمندی های بالقوه و بالفعل آن پرداخت و در ادامه به چالش های پیش روی آموزش پرستاری و مامایی در کشور اشاره نمود .
خانم دارابی نیز طی سخنان به بیان تاریخچه آموزش پرستاری و مامایی در استان و مشکلات و توانمندیهای استان در زمینه آموزش دانشجویان پرستاری و مامایی اشاره نمود. در ادامه خانم خلیلی معاون محترم آموزشی دانشکده چالش های کلان و پیش روی آموزش پرستاری و مامایی را مورد بحث قرار داد.
 
 
آنگاه  رؤسای دانشکده های پرستاری و مامایی به چالش های مربوط به حوزه خود و راهکارهای مربوطه اشاره کردند . فهرست مشکلات و چالش های پیش روی آموزش پرستاری و مامایی که مورد قبول همه مسئولین دانشکده های پرستاری و مامایی بود به ترتیب زیر بیان گردید :
1-     عدم برگزاری امتحان جامع پرستاری برای دانشجویان ترم آخر پرستاری
2-     عدم وجود واحد درسی مرتبط با قوانین و اخلاق حرفه ای در رشته پرستاری
3-     مبهم بودن شرح وظایف دانشجویان مامایی در بالین ‘ بر حسب سال تحصیلی
4-     عدم وجود تناسب بین میزان ساعت دروس تئوری و کارآموزی دانشجویان پرستاری و مامایی
5-     عدم وجود تناسب بین تعداد آمار زایمانی مصوب دانشجویان مامایی با وضعیت موجود
6-     مشخص نبودن حیطه وظایف قانونی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته کارشناسی ارشد پرستاری مراقبت های ویژه
7-     احتمال بروز مشکلات قانونی ناشی از معرفی دانشجویان مامایی به مراکز غیر آموزشی ‘ جهت تکمیل آمار زایمانی
 
۳۰ اَمرداد ۱۳۹۰ ۰۹:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید