اخبار

348 نفر از کرمانشاهیان در نیمه اول امسال بر اثر تصادف جان باختند

348 نفر از کرمانشاهیان در نیمه اول امسال بر اثر تصادف جان باختند
مدیر کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از کشته شدن 348 نفر بر اثر تصادفات خودرویی در شش ماه نخست امسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر آرش سالاری، افزود: در مجموع پنج هزار و 398 نفر در استان به دلیل وقوع تصادف مجروح شدند که از این تعداد یک هزار و 627 مورد را خانمها و سه هزار و 771 نفر دیگر را مردان تشکیل می دادند.

وی ادامه داد: از این میزان همانگونه که اشاره شد، 348 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 83 نفر از فوتی ها را زنان و 265 نفر دیگر را مردان تشکیل می دهند.

وی آمار کلی معاینات انجام شده از سوی پزشکی قانونی استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال را 27 هزار و 760 مورد و آزمایشهای بعمل آمده در همین مدت را پنج هزار و 892 مورد اعلام کرد.

سالاری همچنین از ارجاع یک هزار و 59 جسد در همین مدت به پزشکی قانونی استان خبر داد و گفت: در همین مدت 528 جلسه کمیسیون پزشکی در استان تشکیل شده است.

وی در ادامه به مساله مسمومیت با گاز منوکسید کربن که معمولا در فصول سرد سال و به دلیل استفاده شهروندان از وسایل گرمایشی، تلفاتی در سطح استان برجای می گذارد اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که گاز منوکسیدکربن دارای رنگ و بوی خاصی نیست و به دلیل اینکه سنگینتر از هواست، در سطوح پایین می ماند.

وی گفت: این گاز به دلیل اینکه در سیستم تنفسی و ریوی و نیز در کار گلبولهای قرمز اختلال ایجاد می کند و فرد مسموم را از زندگی ساقط می کند، به 'مرگ خاموش' شهرت یافته است.

سالاری گفت: در سال 88 و در استان کرمانشاه 22 مورد مرگ بر اثر مسمومیت با گاز منوکسید کربن یا co حادث شد که 10 نفر از جانباختگان را زنان و 12 مورد دیگر را مردان تشکیل می دادند.

وی گفت: در سال 89 نیز 29 نفر شامل 11 نفر از زنان و 18 نفر از مردان به همین دلیل در استان کرمانشاه جان خود را از دست داده اند.

وی میزان افراد فوت شده بر اثر استنشاق گاز منوکسید کربن در نیمه نخست سالجاری در استان کرمانشاه را شش مورد ذکر کرد و گفت: از این تعداد دو نفر زن و چهار نفر دیگر مرد بوده اند.

سالاری از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت موارد ایمنی و استانداردهای لازم در نصب وسایل گرمایشی منازل خود بسیار دقت کنند تا شاهد چنین رخدادهای تلخی در استان نباشیم.

۲۲ آبان ۱۳۹۰ ۱۴:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید