اخبار

پروفسور معصومی : پرستار این شب زنده دار هوشیار عضو مهم تیم درمان است.

پروفسور معصومی : پرستار این شب زنده دار هوشیار عضو مهم تیم درمان است.
شناخت دقیق از بیمار و توجه به کانون های خطر در بیمار و پیش بینی عارضه از قبل ، پرستار را آماده اقدام بی وقفه می کند.
پزشک و پرستار با همدیگر وظیفه درمان بیمارن بسیار بد حال در بخش های ویژه بر عهده دارند . نقش پرستار در تیم درمانی بخش های ویژه نسبت به پزشک بستگی به یک امر دو جانبه دارد : چقدر پزشک این نقش و مسئولیت را بر عهده پرستار می گذارد و چقدر پرستار از عهده این نقش بر می آید؟
استاد گروه قلب و عروق دانشگاه با اعلام این مطلب گفت : تصمیمات لحظه ای که برای بیمار بسیار حیاتی میباشند در بخش های ویژه باید به طور همزمان با تشخیص صحیح همراه باشد چرا که در نجات بیمار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد . نظام قدیمی دستور دهی – فرمانبرداری در این نظام پاسخگو نیست . بلکه اعتقاد به کار تیمی و ارزش گذاری به همه اعضای تیم ، ایجاد  انگیزه ، آموزش مداوم، خود شکوفایی و رشد و بروز خلاقیت های لازمه را موفقیت تیم درمانی می باشد.
پروفسور معصومعلی معصومی گفت : از اصل مازولو در سیستم های مدیریتی استفاده شده و نیازهای اولیه فیزیولوژیک ، نیازهای ایمنی ، نیازهای اجتماعی ، نیازهای احترام در مراحل بعدی قرار میگیرد و در نهایت تامین نیاز"خود شکوفایی" موجبات تحقق توان بالقوه فردی شده، پیروزی و موفقیت را رقم می زند.
این جراح قلب و عروق افزود : در جایی که نجات جان انسانها رقم می خورد در چنین فضایی رضایت شغلی حاصل می شود و همه افراد تیم هر یک به نوبه خود این موفقیت شگرف را به کار خود نسبت می دهند. و این انگیزه خدمت و لذت بخشی از تلاش ، خود را شعله ور می کند. در این جاست که شناخت دقیق از بیمار و توجه به کانون های خطر در بیمار و پیش بینی عارضه از قبل ، پرستار را آماده اقدام بی وقفه می کند.در اینجاست که پرستار احساس نیاز می کند که نه به عنوان یک عامل و وسیله اجرای دستورات بلکه به عنوان یک عضو فعال در تیم ، هر روز بر علم خود بیفزاید.
وی که در همایش سراسری مراقبت های گفت : در اینجاست که پزشک از داشتن چنین عضو فعالی در تیم بر خود می بالد و در غیاب خود احساس آرامش می کند و پرستار این شب زنده دار هوشیار بر بیمار و هر آن چه که وی را تهدید می کند خود را مسلح و مسلط می پندارد و این سیکل مطلوب هر روز و هر لحظه بیش از پیش زیبا و شکوفاتر می شود . و این قصه پایانی ندارد جز اهدای سلامتی به بیمار و رضایت خالق بیمار .
۱ آذر ۱۳۹۰ ۱۴:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید