اخبار

به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، دقیق، منظم و کافی غذا بخورید.

به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، دقیق، منظم و کافی غذا بخورید.
افراد نباید به دلیل جایگزین شدن شیرینی و تنقلات وعده های غذایی خود را حذف کنند بهتر است حجم مصرف آنها را کاهش داد تا تعادل بین انرژی دریافتی و مصرفی مورد نیاز بدن حفظ شود.
 به منظور کنترل وزن و جلوگیری از چاقی، دقیق، منظم و کافی غذا بخورید.
به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر سعید حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: پرهیز از پرخوری یکی از جنبه های تغذیه سالم است و این کار فقط برای حفظ تناسب اندام نیست بلکه با تنظیم حجم مناسب معده ها و میان وعده های غذایی میتوان از ابتلا به بسیاری از بیماری های غیر واگیر پیشگیری کرد.
وی افزود: زیاده روی در مصرف مواد غذایی برابر است با افزایش انرژی دریافتی و انرژی دریافتی اضافی نیز منجر به به هم خوردن تعادل مواد غذایی مورد نیاز شده که در نهایت اضافه وزن را برای فرد به همراه دارد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این که افراد باید برای خوردن وعده های غذایی یک برنامه اصولی را در نظر بگیرند، گفت: منظور از برنامه اصولی در نظر گرفتن همه وعده های غذایی همراه با میان وعده البته با در نظر گرفتن سقف کالری مورد نیاز است.
دکتر حسینی بیان کرد: برنامه غذایی باید درست تنظیم شده و از آجیل و میوه ها به مقدار متعادل، به عنوان میان وعده استفاده شوند البته وعده های غذایی اصلی نیز باید سر جای خود باقی بماند.
وی افزود:‌ افراد نباید به دلیل جایگزین شدن شیرینی و تنقلات وعده های غذایی خود را حذف کنند بهتر است حجم مصرف آنها را کاهش داد تا تعادل بین انرژی دریافتی و مصرفی مورد نیاز بدن حفظ شود.
به گفته این متخصص تغذیه، رعایت تعادل غذایی برای افرادی که به دیابت یا چربی خون بالا مبتلا هستند بسیار ضروری است، زیرا زیاده روی در مصرف مواد غذایی باعث اختلال در وضعیت سلامت آنها می شود
۱۸ دی ۱۳۹۰ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید