اخبار

اختراع " تیوب دستگاه رادیولوژی با فن آوری نانوسیال" توسط دکتر دهلقی

اختراع " تیوب دستگاه رادیولوژی با فن آوری نانوسیال" توسط دکتر دهلقی
ایده استفاده از نانوسیال ها در ساخت لامپ مولد اشعه ایکس نخستین بار در جهان توسط این مخترع جوان با این اختراع به ثبت رسید.
" تیوب دستگاه رادیولوژی با فن آوری نانوسیال" با مالکیت  دکتر وهاب دهلقی و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به ثبت رسید.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام این مطلب گفت :روشهای متداول ساخت تیوب اشعه ایکس با تکنولوژی آند ثابت و دوار برای کاهش گرمای تولیدی در تیوب اشعه و انتقال حرارت آن از طریق شیشه لامپ اشعه و روغن اطراف آن ضرورت استفاده از نانوسیالات را بجای روغن معمولی تیوب و با هدف انتقال حرارت سریع با کیفیت و راندمان بالا موجب می شود .
 دکتر وهاب دهلقی هدف از این اختراع را استفاده از نانوسیال مناسب بجای روغن لامپ اشعه ایکس جهت افزایش راندمان انتقال حرارت و افزایش کارائی و مقاومت تیوب رادیولوژی‏‎‏‏ دانست.
 
مدیرگروه فیزیک و مهندسی پزشکی دانشگاه درخصوص روش اجر اگفت : این اختراع با شبیه سازی مدل تیوب با استفاده از المنت حرارتی با مقاومت متغیر ، اندازه گیری میزان حرارت تولید شده و نرخ انتقال آن به بیرون از تیوب، اندازه گیری ضریب انتقال حرارت با نانوسیالات مختلف و طراحی و ساخت تیوب با استفاده از نانوسیال منتخب به نتیجه رسیده است.
 
این مخترع کرمانشاهی با اشاره به مزایای اختراع خود یعنی استفاده از نانوسیال بجای روغن اطراف تیوب اشعه ایکس گفت : می توان با استفاده از این اختراع انتقال حرارت را به مقدار قابل توجهی افزایش داد که این عمل افزایش راندمان تولید اشعه ایکس ، افزایش توانایی و کارائی لامپ در اکسپوزهای مداوم و طولانی ، افزایش عمر مفید تیوب اشعه ایکس ، افزایش زمان تصویربرداری و وضوح بیشتر تصاویر و نیز کاهش قیمت تجهیزات پرتوزا را سبب خواهد گردید.
گفتنی است ایده استفاده از نانوسیال ها در ساخت لامپ مولد اشعه ایکس نخستین بار در جهان توسط دکتر دهلقی پژوهشگر جوان کرمانشاهی و با این اختراع به ثبت رسید.
گفتنی است این مخترع پیشتر اختراع " استنت عروق کرونر با تقسیم کننده جریان را نیز به ثبت رسانیده است.
 
1
دهلقی
 
۷ اسفند ۱۳۹۰ ۰۹:۴۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید