اخبار

تجارت مرگ به بهانه ورزش

دکتر شاه ابراهیمی فوق تخصص غدد داخلی: سکته های مغزی از عوارض مصرف هورمونهای نیروزا است

یک فوق تخصص غدد داخلی گفت: مصرف هورمونها و مواد نیروزا توسط ورزشکاران به افزایش فشار خون و پارگی رگ در مغز منتهی می شود و در مواردی خطر سکته مغزی و مرگ را به همراه دارد.

 دکتر کارون شاه ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه به دیگر عوارض مصرف هورمونهای نیروزا به منظور ورزش اشاره کرد و گفت: افزایش وزن، مقاومت انسولینی در بدن، قند، چربی مضر، کاهش تراکم استخوانی، ناباروری و بیماریهای قلبی عروقی از دیگر پیامدهای خطرناک استفاده از مواد یاد شده در قشر ورشکار است.

 شاه ابراهیمی گفت: کبد از جمله قسمتهایی از بدن است که بشدت توسط این هورمونها تخریب می شود به طور مثال در مواردی مصرف هورمون به شکل گیری کیستهای خونی در کبد منتهی می شود که پاره شدن این کیستها نیز می تواند به مرگ شخص بیانجامد.

 وی با اشاره به اینکه این مواد به منظورهای درمانی تهیه می شوند گفت: استفاده از این مواد جهت تحقق اهداف ورزشی درست نیست بلکه هدف اصلی از تولید آنها مقاصد درمانی آن هم با تجویز متخصص است.

دکتر شاه ابراهیمی، هورمونهای استروییدی را خطرناک ترین نوع از مواد نیروزا برشمرد و گفت: این دسته از هورمونها بالاخص در شکل قرص آن بشدت خطرناک می باشند و ناگفته نماند که هر نوع هورمونی تاثیری خاص بر قسمتی از بدن در جاهای مختلف دارد که برخی از این نوع عوارض در صورت عدم مصرف مجدد هورمونها باز هم قابل برگشت نیست.


۱۹ اَمرداد ۱۳۸۸ ۱۲:۵۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید