اخبار

بیمارستان امام رضا (ع) پنجمین همایش کشوری بیمارستان امروز، بیمارستان فردا را برگزار کرد.

بیمارستان امام رضا (ع) پنجمین همایش کشوری بیمارستان امروز، بیمارستان فردا را برگزار کرد.
دکتر رواقی : اعتبار بخشی بدین معنی است که خود را با استانداردها انطباق دهیم و بیمارستان برای رسیدن به اعتبار بخشی باید از ممیزی، سیستم کیفی و استاندارها بگذرد و همچنین استاندارد اعتبار بخشی را همه باید بشناسند.

پنجمین همایش کشوری بیمارستان امروز، بیمارستان فردا با عنوان استانداردهای اعتبار بخشی بیمارستانها از روز سه شنبه در سالن اجتماعات شهید نوروزنژاد مرکز آموزشی درمانی امام رضا (ع) شهر کرمانشاه آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، مدیرکل دفتر بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار داشت: در مقوله درمان باید دارای الگو و استاندارد مشخص بود و فقدان این امر مهم یک مبحث جدی در حوزه درمان کشور می باشد.

 

حمید رواقی در ادامه تصریح کرد: پزشکان دارای شغلی پر خطر هستند و برای چنین حد بالایی از خطر باید چاره ای اندیشیده شود، لذا مدیریت خطر دارای اهمیت است و برای مدیریت خطر نیازمند استاندراد هستیم.

 

رواقی در ادامه تصریح کرد: از سوی دیگر حجم دانش در حال افزایش سر سام آور است به گونه ای که هر 18 ماه دو برابر می شود و لذا یک پزشک در صورت نداشتن مطالعه بعد از 8 سال تنها دارای 10 درصد دانش "اویدنس بیس" خواهد بود و بر این اساس باز هم ضرورت استاندارد سازی احساس می شود.

 

وی همچنین اظهار داشت: اعتبار بخشی بدین معنی است که خود را با استانداردها انطباق دهیم و بیمارستان برای رسیدن به اعتبار بخشی باید از ممیزی، سیستم کیفی و استاندارها بگذرد و همچنین استاندارد اعتبار بخشی را همه باید بشناسند.

 

گزارش تصویری همایش را اینجا ببینید.

 

۱۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید