اخبار

کرمانشاه مشکلی برای تامین داروی بیماران کرونا ندارد

کرمانشاه مشکلی برای تامین داروی بیماران کرونا ندارد
 
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه داروی موردنیاز مبتلایان به کرونا در کرمانشاه تامین شده، گفت: پس از شیوع این بیماری داروهای موردنیاز بیماران را به اندازه کافی تهیه و در انبارها ذخیره کرده‌ایم.
 
دکتر محمد ابراهیم شکیبا روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در پروتکل های درمانی بیماران کرونایی، برای بیماران بستری درمان چهار دارو و برای بیماران سرپایی درمان ۲ دارو در نظر گرفته شده که در تامین داروی این بیماران خوشبختانه مشکلی نداریم.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رابطه با تجهیزات حفاظت فردی برای کادردرمانی استان نیز گفت: با پیگیری های استانداری کرمانشاه در روزهای نخست شیوع کرونا در استان با کمک واحدهای صنعتی مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده سطوح مرتفع شد.
دکتر شکیبا افزود: از ۲ هفته پیش هم مشکل کمبود مواد ضدعفونی کننده دست رفع شد و اکنون علاوه بر مراکز درمانی در بازار نیز این اقلام وجود دارند.
وی یادآور شد: پس از فعال شدن چند واحد صنعتی مشکل لباس های حفاظت شخصی برای کادر درمانی نیز مرتفع شد و اکنون کمبودی در این زمینه احساس نمی شود.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه خاطرنشان کرد: سه واحد تولیدی ماسک نیز از هفته گذشته کار خود را آغاز کرده اند و امیدواریم که با استفاده حداکثر از ظرفیت آنان مشکل کمبود ماسک نیز مرتفع شود.
دکتر شکیبا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه ظرفیت های بیمارستانی به منظور بستری بیماران کرونا ایجاد شده است، گفت: اکنون ۳۸۰ تخت به منظور بستری بیماران قطعی مبتلا به کرونا فراهم شده و در صورت لزوم این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.
وی ادامه داد: بیمارستان‌های ارتش، سپاه و نیروی انتظامی نیز در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت اوج‌گیری بیماری کرونا در کرمانشاه به منظور بستری بیماران مبتلا مورد استفاده قرار گیرند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه احتمال اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه وجود دارد، گفت: در صورتی که با بحران شدید تری در رابطه با کرونا مواجه شویم از ظرفیت بیمارستان امام رضا(ع) کرمانشاه نیز برای بستری بیماران استفاده خواهیم کرد.
دکتر شکیبا افزود: خوشبختانه بخش عمده ای از مردم کرمانشاه به توصیه های ما به منظور مقابله با کرونا عمل می کنند و از خانه های خود بیرون نمی آید.
وی عنوان کرد: با این حال عده معدودی از شهروندان هستند که توصیه های بهداشتی را رعایت نمی کنند و کماکان به انجام روال عادی زندگی خود اعتقاد دارند.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در صورتی که این اقلیت از جمعیت کرمانشاه توصیه‌های بهداشتی را همچنان رعایت نکنند منجر به شیوع بیشتر بیماری کرونا در جامعه خواهند شد.
دکتر شکیبا با تاکید بر اینکه باید برای مقابله با کرونا زنجیره انتقال این بیماری را قطع کرد، گفت: در صورتی که تمام افراد جامعه توصیه های بهداشتی را جدی نگیرند و در خانه نمانند به زودی شاهد اوج‌گیری کرونا در کرمانشاه و بحرانی تر شدن اوضاع خواهیم بود.
وی اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال را گام مهمی به منظور جلوگیری از شیوع این بیماری دانست و گفت: امیدواریم به واسطه اجرای این طرح شاهد کاهش آمار مبتلایان به کرونا از بین بردن بیماری در کشور باشیم.
سخنگوی ستاد مدیریت کرونا کرمانشاه عنوان کرد: از افراد دارای علائم بیماری کرونا که بیماری حاد زمینه‌ای ندارند تقاضا داریم که در منزل استراحت کنند و در صورت مشاهده علائم حاد تنفسی به مراکز ۱۶ ساعته بهداشت مراجعه کنند.
 
 
۱۲ فروردین ۱۳۹۹ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید