اخبار

معاون وزیر بهداشت:امکانات رفاهی ادارات برای نقاهتگاه بیماران کرونایی استفاده شود

معاون وزیر بهداشت:امکانات رفاهی ادارات برای نقاهتگاه بیماران کرونایی استفاده شود

 

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بااشاره به ضرورت جداسازی مبتلایان به کرونا از جامعه گفت: از امکانات رفاهی و اقامتگاه‌های ادارات در استان‌ها به عنوان نقاهتگاه بیماران مبتلا به کرونا استفاده شود.

دکتر قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا استان کرمانشاه اظهارداشت: براساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا این آمادگی را داریم که در صورت نیاز هماهنگی لازم برای استفاده از امکانات رفاهی ادارات در استان‌ها را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: اگر فرد مبتلا شرایط قرنطینه خانگی‌ نداشته باشد باید به مرکز قرنطینه ای و نقاهتگاه ها منتقل و از انتقال بیشتر بیماری جلوگیری شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح بیماریابی فعال در سطح استان کرمانشاه گفت: بیماریابی فعال و شناسایی افراد مبتلا در صورتی ارزشمند است که بتوانیم آنان را از جامعه جدا و زنجیره انتقال را قطع کنیم.

دکتر جان بابایی با تاکید بر حفاظت از افراد سالمند یادآور شد: در سن بالای ۷۰ سال مرگ‌ و میر کمتری نسبت به دیگر نقاط جهان داریم که ناشی از فرهنگ نگهداری سالمندان در خانه است.

وی با بیان اینکه اکنون همه استان ها درگیر کرونا هستند، گفت: مدیران استان کرمانشاه به موقع برای مدیریت کرونا ورود پیدا کردند و این بیماری تاکنون به عنوان یک بحران وسیع در این استان دیده نشده است.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا میزان مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش دهیم، اظهارداشت: باید زندگی با کرونا را تا مدتی قبول کنیم ‌از این رو از استانداران تقاضا داریم که در کارگاه های خانگی ماسک را با قیمت پایین تولید کنند.

دکتر جان بابایی با تشکر از استاندار کرمانشاه برای اعلام‌ ممنوعیت ورود به اورامانات توضیح داد: در رابطه با تفرجگاه ها باید به فراخور شرایط استان به صورت محلی تصمیم‌گیری شود.

وی بر ضرورت همکاری مردم برای مقابله با کرونا تاکید کرد و افزود: همانطور که بیماری کرونا در ابتدای شیوع در کرمانشاه به خوبی کنترل شد باید در این دوره نیز برای مقابله با آن دقت داشته باشیم.

 

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به هفت هزار و ۷۹۷ نفر رسید.
کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۱۱ مورد بستری و ۲ هزار و پنج مورد از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۵۱ هزار و ۴۶۶ نفر رسید.
جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۱۸ هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۲ هزار و ۵۲۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
وی اظهار داشت: تاکنون ۹۳۵ هزار و ۸۹۴ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت افزود: استان‌های اصفهان، آذربایجان‌های شرقی و غربی، لرستان، کرمانشاه، هرمزگان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید