اخبار

مجتمع بیمارستانی امام رضا کرمانشاه به دستگاه پیشرفته جراحی مغز و اعصاب مجهز می‌شود

مجتمع بیمارستانی امام رضا کرمانشاه به دستگاه پیشرفته جراحی مغز و اعصاب مجهز می‌شود

 

مدیر نظارت بر تجهیزات و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: اولین دستگاه نوروآندوسکوپ پیشرفته جراحی مغز و اعصاب به زودی در مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

دکتر «تورج شیرزادیان» روز سه‌شنبه در گفت و گو با میزخبر روابط عمومی دانشگاه افزود: این دستگاه که در تشخیص و درمان حوزه جراحی مغز و اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد روشی کم تهاجمی نسبت به روش باز جراحی مغز و اعصاب است که مزایای زیادی نیز دارد.

او گفت: از جمله این مزایا این است که بیمار درد کمتری بعد از عمل را احساس می کند و زودتر می تواند از بیمارستان ترخیص شود.

وی اظهار داشت: جراحی کم تهاجمی مغز برای درمان شرایطی مانند آنوریسم، تومورهای مغزی، هیدروسفالی و تومورهای هیپوفیز مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرزادیان افزود: اقدامات لازم برای تهیه این دستگاه با پیگیری های تیم مدیریتی دانشگاه به ثمر نشسته و یکی از الزامات تایید گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه در ارزشیابی هیات بُرد وزارت بهدشت است.

او گفت: دستگاه نوروآندوسکوپ پیشرفته جراحی مغز و اعصاب به ارز آزاد با هزینه ای نزدیک به سه میلیارد تومان تأمین و هفته جاری به بیمارستان امام رضا (ع) تحویل داده خواهد شد تا در حوزه جراحی مغز و اعصاب مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ۰۹:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید