اخبار

استان‌های غربی آسیب‌دیده در جنگ نیاز به توجه ویژه‌ای دارند

استان‌های غربی آسیب‌دیده در جنگ نیاز به توجه ویژه‌ای دارند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مسوولان کشور خواست توجه ویژه‌ای به استان‌های غربی کشور از جمله ایلام، کردستان و کرمانشاه که در جنگ تحمیلی آسیب جدی دیده‌اند، داشته باشند.

دکتر «محمدرضا مرادی» عصر سه‌شنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های هفته دفاع مقدس در دانشگاه‌های علوم پزشکی کرمانشاه، ایلام و کردستان به میزبانی کرمانشاه افزود: مردم کرمانشاه به عنوان یکی از مناطقی که جنگ در ابتدا از این استان آغاز شد و در همین استان نیز به پایان رسید، همیشه حضور داشته اند و شهرهای ما آسیب های بسیاری دید.

او گفت: کرمانشاه پس از دزفول بیشترین تعداد بمباران های هوایی را داشته و مردم این استان همواره سرآمد بوده اند.

وی تصریح کرد: این استان در زمینه ایثار و شهادت نقش محوری و برجسته ای در کشور دارد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، استان کرمانشاه سینه ستبر ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: نشست امروز نیز به همین منظور تشکیل شده و به زودی فعالیت های خوبی در این زمینه انجام می شود و براین اساس با ارایه خدمات توسط سپاه، دانشگاه علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی به صورت مشترک هدفی خاص را مدنظر داریم و آن رفع محرومیت در بحث بهداشت و درمان از چهره مناطق محروم و حاشیه نشین است.

دکتر مرادی همچنین افزود: تاکنون بسیج جامعه پزشکی در استان کرمانشاه بسیار خوب عمل کرده و در طول سال چندین بار و در مناسبت های گوناگون، گروه های جهادی در قالب تیم های بهداشتی درمانی به صورت داوطلبانه به مناطق محروم اعزام می شوند.

او گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در سالهای اخیر شاهد پیشرفت چشمگیری در وضعیت بهداشت و درمان استان هستیم و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از نظر امکانات و تجهیزات و کادر مجرب درمانی متخصص و فوق تخصصی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به عنوان قطب کشور مطرح است.

وی اضافه کرد: این امکانات در تمام شهرستان‌ها نیز وجود دارد و اکثر شهرها بیمارستان و تجهیزات لازم بهداشتی درمانی و خدمات پزشکان متخصص و فوق تخصص برخوردارند.

او گفت: با توجه به اینکه در استان بحران های زیادی از جمله زلزله و سیل را پشت سر گذاشته ایم، در بحث بهداشت و درمان در مناطق محروم نیازمند امکانات ویژه در راستای ارتقا وضعیت بهداشت و درمان این مناطق استان هستیم.

اکنون بیش از سه هزار تخت بیمارستانی در ۱۸ بیمارستان وابسته به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و هفت بیمارستان خصوصی و وابسته به سایر بخش ها در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه فعال است.
۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۳۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید