اخبار

همکاری فرابخشی برای مهار قاچاق کالاهای سلامت محور / انعقاد دو تفاهم نامه همکاری توسط معاونت غذا و دارو

همکاری فرابخشی برای مهار قاچاق کالاهای سلامت محور / انعقاد دو تفاهم نامه همکاری توسط معاونت غذا و دارو

دو تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت غذا و دارو و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره کل ورزش و جوانان با هدف پیشگیری از آسیب های سوء مصرف مکمل‌های ورزشی و نیز تفاهم‌نامه همکاری بین  معاونت غذا و دارو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فرهنگ سازی عمومی در مورد مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور منعقد شد.

در آخرین جلسه کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور در سال ۹۹ که در روز دوشنبه ۱۸ اسفند ماه  برگزار شد، تفاهم نامه همکاری بین معاونت غذا و دارو و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی و اداره کل ورزش و جوانان با هدف پیشگیری از آسیب های سوء مصرف مکمل‌های ورزشی منعقد شد.

دکتر قباد محمدی با اشاره به اهداف کلی این تفاهم نامه گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی و عوارض ناشی از مصرف مکمل های ورزشی و دارویی در ورزشکاران و جوانان استان کرمانشاه، آموزش موارد قانونی عرضه مکمل های ورزشی ، دارویی و پودرهای بدنسازی به مربیان باشگاه های بدنسازی و نظارت و برخورد با متخلفین و مراکزغیر مجاز عرضه دارو ، مکمل های ورزشی و پودرهای بدنسازی از اهداف مهم این توافقنامه همکاری می باشد.

وی افزود: متاسفانه مراجعین به مطب پزشکان متخصص به خاطر عوارض ناشی از مکمل‌های ورزشی زیاد شده است.

دکتر محمدی با بیان اینکه مضرات مصرف داروهای نیروزا برکسی پوشیده نیست خاطرنشان ساخت: مصرف استروئیدها سیستم ایمنی بدن را در مقابل تمامی بیماری‌ها از جمله HIV تضعیف می‌کند.

او گفت: این امر نیاز به توجه جدی مسئولین استانی در دستگاههای ذی ربط دارد.

همچنین تفاهم‌نامه همکاری بین  معاونت غذا و دارو و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص فرهنگ سازی عمومی در مورد مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور منعقد شد.

معاون غذا و دارو گفت: پیشگیری از آسیب ها و عوارض  ناشی از مصرف کالاهای سلامت محور قاچاق و تقلبی شامل فراورده های آرایشی ،بهداشتی، دارویی، غذایی و آشامیدنی، ارتقاء سطح فرهنگ عمومی در راستای افزایش آگاهی عمومی از عوارض و خطرات ناشی از مصرف فراورده های سلامت محور قاچاق و تقلبی ، فرهنگ سازی در راستای ارتقاء گرایش عمومی به استفاده از کالاهای سلامت محور تولید داخل و بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم و اشتغال زایی در استان از جمله اهدافی هستند که امیدواریم با انتعقاد این تفاهمنامه به آنها دست یابیم.

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید